לתרומות לחץ כאן

השתתפות בעלות פתיחת סתימה

שאלה:

שלום וברכה! אני מתגורר בבנין בן 3 קומות במרפסת קומה ב' היה סתימה בניקוז מרפסת שלא היתה ידועה ממה, לאחר פתיחת הסתימה עם ביובית יצאה הרבה משחקי ילדים, פניתי לשכן בקומה העליונה שגם במרפסתו יש חיבור לקו ניקוז זה אך הלה טוען שמקרה דנן שיצאו משחקים וזה לא שלו עלי לפנות לשכן מקומה א' שיתכן שזה שלו מפני שיש לו גן ילדים במרפסת בקומה א' ויתכן שילדים זורקים משחקים, אך לא יודע האם זה טענה ברי שיש לו גן ולהטיל עליו את ההוצאות, נכון ליום התיקון אני מקומה ב' שילמתי את כל ה-2000 ש"ח עלות התיקון, האם על 3 הדיירים לשלם את חלקם או שהשכן מקומה העליונה צודק שזה לא שלו וגם אני מקומה ב' לא שלי ואני אמור לספוג את כל העלות מפני שא"א להוכיח למי שייך המשחקים, תודה

תשובה:

שלום וברכה,

האם הסתימה התגלה בחלק הפרטי או בחלק המשותף? 

אם הסתימה התגלתה החלק הפרטי שלך ואתה ניזוק מהסתימה לא תוכל לדרוש השתתפות מהשכן בקומה עליונה אם אין לו הנאה מפתיחת הסתימה. אם הסתימה התגלתה בחלק של המשותף, יש לפנות תחילה לשכן מקומה תחתונה ולהודיע לו שנמצאו משחקים, אם יסכים שהוא אשם יצטרך לשלם את ההוצאה הכספית. אם הוא לא יודה בזה כל הדיירים יצטרכו להשתתף בהוצאות פתיחת הסתימה – גם השכנים שאין להם שימוש והנאה מפתיחת הסתימה.

בהצלחה.

מקורות:

אם מדובר בחלק של הצינור שמחבר בין הצינור הראשי לביתו הרי פרטי ורק בעל הצינור צריך לתקן, ויכול לתבוע את השכן שגרם לסתימה בלבד. אם הסתימה נעשתה בחלק של המשותף, אם אין שכן שמודה באשמה נמצא שהרכוש המשותף נמצא מקולקל וכל בעלי השיתוף צריכים לתקן את הצינור שלהם שמזיק את אחד השכנים. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל