לתרומות לחץ כאן

תפילין ללא טלית

שאלה:

ספרדי אחרי בר מצווה וכן אשכנזי אחרי חתונה, אם הניח תפילין אבל ללא טלית, יצא ידי חובת מצוות הנחת תפילין או לא? (ואם לא יצא ידי חובתו, האם צריך לשוב ולהניח גם תפילין וגם טלית או מספיק להניח רק טלית בלא תפילין?)

תשובה:

שלום וברכה

בודאי יצא ידי חובת תפילין, שאין לה כל קשר הלכתי ומעכב מצד הטלית. אלא שעל פי סוד כפי שלימד אותנו האר"י הקדוש, יש קשר מיוחד בין שתי מצוות אלו [הטלית היא אור מקיף והתפילין אור פנימי, והתיקון שלהן משתלב יחד], לכן יש להקפיד מאוד שלא להקל בזה, ובכלל, לא משנים מנהגי אבות המיוסדים על מאות רבות של שנים, אבל אין צורך להניח שוב תפילין אחר שכך נעשה.

שאלתך מזכירה לי סיפור שהיה מספר סבי ז"ל על סבו שהיה יהודי גאה ושורשי המחנך את ילדיו להקפדה על יהדותם בימים לא קלים שסביב מלחמת העולם הראשונה. כאשר אחד מבניו יצא לדרך רחוקה לשבוע שלם של מסחר, נסיעה של יום שלם ברכבת ושכח את הטלית בבית. אביו שראה זאת יצא אחריו לאותה דרך ארוכה והגיע אליו לעת ערב או למחרת לאכסנייה. הבן שאל: אבא מה קרה? השיב לו האב: שכחת את הטלית בבית, מה תעשה כל השבוע?! אמר לו הבן, אבא באמת לא היית צריך לטרוח להביא לי, הייתי כבר משיב משהו. השיב לו אביו: לא הבאתי לך את הטלית! עכשיו אנחנו חוזרים יחד לקחת אותה! יותר הוא כבר לא שכח…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל