לתרומות לחץ כאן

תפקיד האשה בעולם

שאלה:

שלום הרב,
התארחתי בשבת אצל משפחה חרדית עם הרבה ילדים קטנים… לא יכולתי שלא לשים לב לצרחות ולריבים שהיו בין הילדים כמעט כל הזמן שהייתי שם וכמובן לבלאגן ולהמולה. האמא הלכה מילד לילד ועם כמות כזאת של ילדים היא גם לא באמת יכולה להתייחס לכל אחד. כשראיתי את זה תהיתי אם זה מה שה' רוצה ממני, שאלד 10 ילדים, אכין אוכל, אכבס ואנקה את הבית? ובסופו של דבר גם לא אוכל לתת לכל ילד מספיק תשומת לב.
בעצם התפקיד של האשה בעולם הוא להביא ילדים ומצד עצמה אין לה משמעות?
אני חלילה לא אומרת אז זה ממקום של לקנטר אלא פשוט לנסות ולהבין כי יצאתי משם עם תחושה שזה פשוט נראה קשה ומתיש מדי…
תודה מראש

תשובה:

שלום וברכה

יש כמה חלקים לשאלה שלך… ראשית, יתכן שנפלת עליהם בקטע לא מוצלח… קורה שילדים "הפוכים" איזה ערב… שנית, את מתארת סיטואציה מאוד מורכבת, אני מניח שמדובר בילדים צפופים מאוד ורבים, בדרך כלל משפחה בת עשר נפשות "משתרעת" על פני 17-18 שנות ילודה, כלומר יש גדולים וקטנים והגדולים רגילים ומתורגלים לעזור עם הקטנים וכו'. גם לא כולם זוכים בעשרה ילדים… ובכלל יש אופי לילדים, עם כל הכבוד לא כולם אותו דבר. ויש אופי להורים, ויש אשה שמסוגלת ליותר ויש פחות, וככל שיש נושא של כוחות נפש זה באמת מצריך יעוץ והכוונה ואין כאן המקום לפרט בענין זה. 

אני יכול להבטיח לך דבר אחד: המחשבה כביכול במשפחה מרובת ילדים יש פחות יחס לילדים היא שגויה, אדרבה, בבית כזה האמא הרבה יותר בבית, ויש הרבה יותר פניות לילדים, ויש הרבה יותר רגילות לעיסוק בהם, מאשר בבית בו יש שני ילדים והאמא מטבע הדברים עסוקה יותר בעבודה מרובת שעות בחוץ וכו' וכו'. עסוקה לא רק מבחינת זמן גם מבחינת פניות. החיים שלה לרוב בחוץ ולא בבית.

עוד חשוב מאוד לציין, גם במשפחה ברוכת ילדים, חשוב מאוד שלהורים יהיה את הזמן לעצמם, וחשוב שלאם יהיה עיסוק נעים שמעצים אותה, וגם שנותן רווחה יותר בבית, לא טוב בדרך כלל לנפש להיות עסוק כל זהמן בצרכי הבית, ועל הבעל לעזור הרבה יותר ועוד ועוד, וכל זה מצריך חינוך הכוונה ומכנות נכונה, כדי לעשות את כל זה נכון נעים קל ובכיף, ולראות נחת בעזרת ה' מכולם.

השארתי את הכותרת שלך, ועכשיו אני מגיע אליה ובקצרה, כי יש המון מה לכתוב ולומר: כן, בהחלט, תפקיד האשה בעולם להיות עולם הרגש של ביתה, עמוד השדרה המרכזי, להכיל לתמוך לתת חום אהבה ושמחה, ויחד עם זה, וכדי שתוכל לתת את כל זה, היא בהחלט צריכה למצוא גם חיים לעצמה, שמתאימים לכישוריה לתחביביה, להתלבש ולצאת ולהיות בחברת נשים ברמתה וכו', רוב הנשים אכן לא מסתפקות בעיסוק הביתי בלבד. מי שטוב לה עם זה זה כמובן מצויין, אני רק מדבר מהכיוון שהעלית.

ועוד הערת אגב, בחיים יש המון שלבים, הילדים לא נשארים לנצח קטנים, ובכל שלב יש התמודדויות מסוג אחר, נכנסת למשפחה הזו בהצצה מוגבלת מאוד מחור המנעול…

שנזכה כולנו לרוב נחת מכל הצאצאים, לראות בטוב ה' לאורך ימים ארוכים וטובים.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. אני מציע לך לקרוא את הספר "מפנינים מכרה" של הרבנית ניישטאט, זה ספר מצויין שיסביר לך הרבה דברים, ובין השאר, מה ששאלת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל