לתרומות לחץ כאן

בישול חלקי על ידי גוי וגמר הבישול על ידי ישראל

שאלה:

עובדת זרה טיגנה טיגון *קל* של בשר טחון עם בצל לצורך מילוי.
כעת צריך לבשל/לטגן את הקובה עם הבשר שיהיה ראוי למאכל ואת זה מתוכנן שיהודי יבשל.
כמובן שכל המצרכים והכלים כשרים.
(העובדת יודעת את ההלכה שאסור ליהודי לאכל אוכל שבישלה, היא הדליקה את האש והיא הניחה על האש ואמרה שהיא רק הכינה לבישול)
דרך העולם לאכל את הקובה מבושל/מטוגן.
האם ניתן לאכול את הקובה?

תשובה:

שלום וברכה

במידה והבשר נעשה כבר ראוי למאכל על ידי בישול הגויה, זה ודאי אסור. במידה והגיע לשיעור כמאכל בן דרוסאי, כלומר שליש או חצי בישול שכבר ראוי לאכול על ידי הדחק, לדעת השולחן ערוך אסור לאכול גם אם יהודי המשיך את הבישול, אלא אם כן יש בזה הפסד גדול או שזה ערב שבת ומשום כבוד שבת, וכך יהיה מנהג הספרדים, ולדעת הרמ"א מותר לאכול, וכך ינהגו אשכנזים. אם זה עדיין לא ראוי לאכילה אפילו בדוחק, כיון שהיהודי מכשיר לאכילה, מותר לכל הדעות.

שבת שלום.

מקורות:

שו"ע ורמ"א יו"ד סי' קיג סעי' ט.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל