לתרומות לחץ כאן

כתם

שאלה:

שלום
אתמול ראיתי על נייר טואלט בקינוח לאחר שירותים נקודה קטנה נראה לי שהייתה אדומה יכול להיות שזה לכלוך או דם יבש אבל זה היה קטן ונגעתי בזה בטעות וזה נפל וזה היה יום לפני פרישה האם זה יכול לאסור?
בנוסף היום זה יום פרישה ועשיתי מקודם בדיקה. הבדיקה נקיה אבל ראיתי נקודה קטנה מאוד בצבע שחור שאני חושבת שזה לכלוך מהעד אין לי הפרשות כאלה. השארתי את העד בתוך נייר ועכשיו אני לא רואה את הנקודה הזו אני חוששת שאולי היא יצאה לנייר או משהו כזה. לא נגעתי או ניסיתי להוציא היא הייתה ממש קטנה. האם יש טעם להראות לרב? יש לציין שזה לא פעם ראשונה שאני רואה נקודות שחורות שחלקן זה לכלוך כלשהו. שלחתי פעמיים לרב פעם אחת הרב לא ראה נקודה וראה רק הפרשות צהובות ולכן אמר שהבדיקה בסדר גמור ופעם שניה הוא רק אמר שהבדיקה טהורה. זה ממש מבלבל אותי כי הבנתי שמראה אדום ושחור אפילו הקטן ביותר הוא בעייתי וחייב להראות אבל זה נראה כמו לכלוך או משהו שזה חלק מהעד ובכללי אני לא יודעת אם כל פעם מחדש אני צריכה להראות את זה לרב זה חוסר ודאות וספקות. היו פעמים שלפני שימוש בעד ראיתי עליו לכלוכים שחורים.
תודה רבה

תשובה:

מקורות:

שלום וברכה

לגבי הנייר קינוח זה בסדר, לגבי הנקודות השחורות, ב99% מהמקרים זה אכן ליכלוך, מומלץ מאוד לבדוק את העד לפני הבדיקה בו, והשגוף יהיה נקי לפני הבדיקה, כך מונעים ספקות כאלו. אינני יכול להשיב בלי לראות, אבל בדרך כלל זה אכן ליכלוך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל