לתרומות לחץ כאן

שאלות בפשט

שאלה:

בס"ד
שלום רב לכבוד הרב
יש לי מס' קושיות בסוגיות בתורה אשמח למענה:
1)בשמות פרק ד פסוק ג ה' אומר למשה שיזרוק את מטהו והוא נהפך לנחש ומיד כתוב שמשה נס מפניו.הקושי שלי הוא שבתפלת עמידה מבואר במס' ברכות ובפוסקים שאם יש נחש כרוך על עקב האדם לא יזוז למעט עקרב.אם כן משה רבינו היה בדרגת נבואה כאן כלומר במדרגה גבוהה מאוד מעמידה או אפילו יותר אם כן איך נס?
2)ביום השני לא הושלמה מלאכת השמיים לכן חלק מהפרשנים אומרים שאומרים יום שלישי פעמיים כי טוב כי הושלמו ב' דברים.מדוע דווקא את השמיים ה' החליט לדחות השלמת השמיים עוד יום?
3)רש"י בראשית פסוק ראשון כותב שהתחיל בבראשית משום כח מעשיו הגיד לעמו,הקושי שלי הוא שגם אם נשים את בראשית בסוף התורה עדיי תהיה לנו את הטענה כנגד האומות…ואין לומר משום סדר כרונולוגי שכן אין מוקדם ומאוחר בתורה…

תשובה:

שלום וברכה,

1. הנושא אינו הדרגה בה האדם נמצא, אלא האם מותר לזוז או לא… בשמונה עשרה אסור לזוז, משה רבינו היה במצב שמותר לזוז, אז למה לא לברוח…

2. אינני יודע.

3. ברמב"ן מבואר שהשאלה לא היתה למה זה בהתחלה ולא בסוף, אלא למה בכלל הדבר הזה נכתב, אחר שלא ניתן להבינו אל בוריו והוא כולו רמזים וסודות טמירים, ועל זה השיב רבי יצחק מה שהשיב. הלשון למה "פתח" מטעה קצת…

ערב טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל