לתרומות לחץ כאן

פאה נכרית – חשש עבודה זרה?

שאלה:

לכבוד הרב שליט"א

גבי פאות בזמנינו ידעתי שנחלקו פוסקי זמנינו אם יש בהם חשש ע"ז, אבקש מכבוד הרב אם יוכל לסדר לי את הנושא מי הם מתירים ומי הם האוסרים, (ואם אפשר להבעא מקורות)

תזכו למצוות רבות!

תשובה:

עסקנו בשאלה זו פעמים רבות כאן באתר.

ראה למשל כאן, וכאן בכל התגובות, וכאן בתגובות, ועוד רבות…

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. עיינתי בכל המ"מ, ולא מצאתי את אשר בקשתי. רק מחקרים כאלו ואחרים או דברי שר אוצר כזה או אחר ותגובות (של מצטרפים לדיון) מכל מיני אינטרסנטים כאלו ואחרים. יוצא לי מכ"ז בלבול אחד גדול.

    אבקש מאד רק כמה שמות של רבנים (שמסקנתם ברורה) לכל אחד מהצדדים וזה כבר יספיק לי.

    יישר כח!

  2. דומה שעיינת כנראה מהר מידי… ובכל מקרה, ידוע שהגרי"ש אלישיב החמיר בזה בשעתו, אחריו מחמירים בזה גם היום הרב שריאל רוזנברג מבית דין של הגר"נ קרליץ, ולעומתם יש שהקלו כבר אז, הבעיה היא שהמידע שהיה אז היה מעורפל מאוד, וגם היום הויכוח הוא יותר מציאותי מאשר הלכתי. התרשמותי שלי אחרי קריאת הרבה עדויות, שלא מדובר בעבודה זרה, אלא באקט של הכנעה שאדם עושה בעצמו קודם כניסתו לאליל. אבל קטונתי מלקבוע. בכל מקרה מי שקונה עם הכשר ודאי יכול להיות יותר רגוע.

  3. בנוגע לדברי המגיב, "שר אוצר כזה או אחר" שהזכיר המגיב הוא שר המסחר ההודי באיזור הטמפל המדובר, שהעיד בפה מלא בראיון לעיתון שכל שיער המקדשים הוא רק 20 אחוז מהשיער האיכותי המיוצא מהודו.

    ראיון זה היה בסביבות שנת תשס"ד, אך היום נמצאו ראיות רבות המוכיחות את דבריו מעבר לכל ספק, ומובאות בקובץ 'אחוזי שוא' שיצא לאור ע"י הרב יואל שילה שליט"א.

    בנוגע לדברי הרב המשיב שליט"א, אציין רק שהגרי"ש אלישיב התיר בשנת תש"נ את השיער ההודי ע"פ המציאות שהעידו לפניו, ואותה מציאות היא ממש המציאות שאנו רואים בעינינו כיום, גם מוידאו ותמונות מהמקום וגם מעדים רבים שהלכו לשם.

    והגרי"ש אלישיב אמר בתשס"ד לרב פייבל כהן שאם אכן המציאות כך, יהיה מותר.

    כמו כן, גדולים רבים כתבו תשובות להתיר: החיד"ו וייס, הגר"י בעלסקי הנ"ל, הגר"נ רוטשטיין, הגר"י עבאדי, הגר"מ קליין, והגרב"צ וואזנר ע"פ דעת אביו הגר"ש וואזנר, וכל תלמידיו הגדולים של הגר"ש וואזנר מתירים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל