לתרומות לחץ כאן

תשלום למוסך על בדיקה

שאלה:

בס"ד
שלום וברכה.
לפני כמה חודשים היתה לי תקלה ברכב שגרמה לו לרעידות מוזרות.
הלכתי למוסך שאני רגיל לבצע אצלו טיפולים. לאחר בדיקה במחשב הרכב אמר לי שצריך להחליף קויילים, אמנם לאחר כמה ימי ניסיונות בהם הוא לא הצליח להשיג את החלק הוא ביקש ממני להביא את הקויל בעצמי והוא יתקין אותו.
נסעתי למוסך המרכזי והתענייתי בחלק. שם אמרו לי שלא מסתבר שיש תקלה בחלק הזה שכן בשנתיים האחרונות רק 2 רכבים החליפו את החלק הזה. (נדיר ביותר) מלבד זאת המחיר של החלק היה יקר מאוד (אזור 1000 שח) לכן חזרתי למוסכניק שלי וביקשתי ממנו שיבדוק קצת יותר לעומק אם אכן זו התקלה לפני שאני מוציא סכום נכבד שכזה עבור החלק. הוא לא הסכים לפני שאשלם לו על הבדיקה 250 ש"ח !
לאחר התייעצות עם חבר הלכתי למוסך אחר שם הוא בדק לעומק, מצא את התקלה ותיקן אותה בתוך שעה ולקח מחיר סמלי של 100 ש"ח עבור הבדיקה והתיקון.

שאלתי היא האם עלי לשלם למוסך הראשון עבור הבדיקה שעשה למרות שטעה באבחון התקלה והיה עלול לגרום לי להוצאה גדולה ומיותרת ? (אציין שהוא לא ביקש במפורש כסף על הבדיקה המקורית אלא רק על הבדיקה הנוספת)

תשובה:

שלום וברכה,

אחרי שהתברר שבדיקה שעשה לך המוסכניק לא הייתה נכונה, אין צורך לשלם עבור הבדיקה. 

בהצלחה. 

מקורות:

פועל שלא עשה את העבודה אין צורך לשלם את שכרו. ולכן אם התברר שהמוסכניק טעה באבחון, אין צורך לשלם לו עבור האבחון כיון שלא עשה את העבודה הנדרשת. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל