לתרומות לחץ כאן

מסחר אינטרנטי בשבת

שאלה:

מועדים לשמחה!
אני התקשרתי בהסכם עם חברה ישראלית, המפעילה עבורי חנות אינטרנטית בפלטפורמת E-BAY בשיטת דרוב-שיפינג (היינו מציעה סחורה שבפועל אין למוכר, ורק לאחר ביצוע עסקה ע"י לקוח, מזמינה עבורו את הסחורה ישירות מהספק). החנות שלי פונה ללקוחות בארה"ב (וכאמור, מופעלת ע"י יהודים כאן, בארץ). החברה התחייבה לי (בע"פ) שהעובדים שלה אינם עובדים בשבתות. אך, כמובן, החנות עצמה באופן רגיל פועלת כל הזמן. האם הדבר מותר או שעלי לדרוש מהחברה שחנות לא תפעל בשבתות (אם כן, לפי איזה שעון)?
כעת התעוררתי לכך, משום שבגלל פרוצדורות שונות, החנות שלי הוכנה לפעילות רק לפני כמה ימים, ועקב כך ביקשתי מהחברה, שלא יתחילו להפעיל אותה עד לאחרי חגים. אך היום קיבלתי הודעה שהיא כבר פועלת (אינני יודע, אולי כבר מלפני חג). עקב כך, שאלה שניה: האם מותר להפעיל אותה בחוה"מ (בהנחה, שעובדי החברה עובדים בחוה"מ), ואם לא – האם עלי שוב לבקש מהחברה להפסיק פעילות שכבר החלה.
כמובן, מלבד השבתות, עוברים כעת ימים טובים, יו"ט שני. אם זה רלוונטי, אשמח שתתייחסו גם לשאלות אלה.
אם אכן הדברים נעשו באיסור, האם מותר ליהנות מרווחים עתידיים שהם יניבו?

תשובה:

שלום וברכה

ככל שהחנות פונה לאנשים בחו"ל שרובם ככולם נכרים, אין איסור בכך שזה פועל בשבת, ככל שיש קושי לסגור כל שבת וזה גןרם לחוסר אמינות וכדומה, אבל כמובן חייב להתנות באופן חריף ולהתריע כנגד פעילות החברה כאן בארץ בשבתות וחגים. בסיכום הרבה יותר ברור, כי אני מבין שהם לא ממש עומדים כרגע בסיכומים… לגבי חול המועד אין חיוב לסגור אחר שכבר עלה.

מקורות:

ראה כאן בהרחבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל