לתרומות לחץ כאן

קטיף חוויתי בחול המועד

שאלה:

שלום כבוד הרב
האם מותר לקטוף תותים למשל בחול המועד ? כתוב בהלכות חול המועד שאם אין רצונו לאכול אסור? שאלתי היא מה לגבי תרומות ומעשרות ומה דעת הרב בכלל לגבי "קטיף התותים" שמפרסמים בחול המועד ?
תודה לרב

תשובה:

אף שהקצירה הותרה בחול המועד רק לצורך המועד, ראה חול המועד כהלכתו פרק ז סעי' ד, נראה שאם מדובר בקטיף חוויתי שיש הנאה בעצם הקטיפה, זה גם צורך המועד ולא מדובר בצורך אכילה בלבד, וכפי שהובא שם שגם פרחים מותר לקטוף לצורך המועד. יש לזכור שתותים נגועים מאוד בחרקים ואין לאכול שלא מגידול מיוחד.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. ברור שחייבים להפריש אא"כ קוטפים אחד ומיד אוכלים אותו. אם מחזיקים שנים ביד זו כבר בעיה. יש שהציעו פטנט שהקטיף יחשב כקניית הפירות, כלומר שחלק מהתשלום יהיה ספציפםית על הפירות ואז יהיה לזה דין של לקוח הפטור ממעשר, אבל צריך להתנות בפירוש ואני לגמרי לא בטוח שזה מועיל, זה קצת הערמה…

  2. שלום הרב
    אבל רוב העולם לא ידוע להפריש כמו שצריך הרי הרוב מסתמכים על הירקות ופירות שכבר עושרו ואם זה נקנה מהבד"ץ אז רובם לא מעשרים ,השאלה האם לכתחילה אפשר לומר לאנשים ללכת לקטיף שכזה בחול המועד?

  3. ודאי שזה לא מומלץ בסיטואציה שאתה מציג. מה שצריך לעשות ואני יודע שכך עושים במושבים חרדיים, אדרבה, חלק מהחוויה היא לימוד הפרשת התרומות והמעשרות, לכזה דבר כדאי ללכת, זה לימוד נפלא לילדים!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *