לתרומות לחץ כאן

תשלום עבור עבודה

שאלה:

שלום,
עבדתי בגוף מסויים ולא שילמו לי במשך שלושה חודשים משכורת. פניתי למעסיקה הישירה והיא הפנתה אותי לאגף המשלם כאילו זה לא אחריותה. פניתי אליהם והם משכו הרה זמן בבירוקרטיה ומעבר מאחריות לאחריות. לבסוף הוחלט שיוסיפו לי עוד 2 שעות שבועיות במהלך השנה וכך עד סוף השנה ישולם החסר.
למרות שזה לא מכסה את החוב הסכמתי.
דבר זה לא קרה בפועל, ולמרות פניות רבות למעסיקה ולאגף התשלומים לא קיבלתי שכרי.

בשלב מסויים אמרתי לה שאין זה מתאים לעולמי הרוחני לרדוף אחרי הכסף ומה שצריך להגיע לי יגיע לי מהשמיים ומה שלא לא, וכן אמרתי לאגף התשלומים והרפיתי מזה.

לקראת סוף שנה ביקשה המעסיקה הישירה שאעשה עוד עבודה (חוץ מעבודתי הקבועה) שעליה גוף אחר משלם, וביצעתי אותה וגם עליה טרם ראיתי כסף.

החלטתי לא לעבוד יותר בגוף הזה ואז נזכרה הממונה לשאול אותי אם שילמו לי ואמרתי שלא. אמרה שנותר לה קצת כסף מהפרוייקט השני ושאלה כמה חייבים לי. אמרתי לה, אמרה שאין לה כל כך הרבה כסף לתת אבל תיתן רבע מהסכום. וביקשה שאוציא דרישת תשלום. הוצאתי וטרם ראיתי את הכסף.
הפקרתי גם את זה כלפי שמיא ואין לי הקפדה עליה בהקשר זה או על הכסף.

ערב יום כיפור שלחו לי הודעה מאגף התשלומים שבכוונתם לשלם לי בשנת העבודה הבאה (אף על פי שעזבתי את הארגון) 2 שעות שבועיות לאורך כל השנה.
כמובן בינתיים לא ראיתי כסף.

שאלתי היא:
האם הכסף שהממונה הישירה רוצה לשלם מהפרויקט השני (כסף שעומד לרשותה ולהחלטתה), שבא לפצות אותי חלקית על הכסף שלא שולם לי, עלי לסרב לקבלו בגלל שכעת אגף התשלומים אמור להתחיל לשלם במשך כל השנה עד למילוי החוב, או שמא זה החלטה שלה, ועלי לראות זאת כאות מהשמיים שכיוון שהרפתי ולא רדפתי אחרי הכסף, והשארתי לרבש"ע לנהל את העניין, אז הקב"ה סידר פיצוי על כל הלנת השכר ועוגמת הנפש, ודאג שאקבל קצת יותר ממה שחייבים לי, ואזי -אם וכאשר יכנס כסף- עלי להשאיר אותו אצלי.

כמובן עד לרגע זה לא קיבלתי כסף בכלל על חשבון החוב או על חשבון העבודה השניה שעשיתי.

תודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה,

קודם כל תמתין עד שתקבל את כל הכסף שחייבים לך על כל העבודות שביצעת. אחרי שהם ימלאו את כל החובות עליך להודיע לאחראית שכבר שילמו לך ואין יותר חובות. וממילא היא תהיה פטורה מלשלם לך כיון שכבר שולם לך כל החובות.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל