לתרומות לחץ כאן

חיבור לחשמל של הבנין

שאלה:

יש לי מחסן והתחברתי לחשמל של הבנין [כמובן עם מונה]. אולם ה'ועד בית' הפנה אלי שאלה, שאם כל מחסן יתחבר לחשמל של הבנין, בסוף עלול להיות עומס על החשמל של הבנין.
השאלה היא, אם לדוגמא רק 10 יכולים להתחבר, האם זה הולך בשיטת 'כל הקודם זוכה' ואז מי שעשה ראשון זכה בזה, או שבאופן כזה עדיף שאף אחד לא יתחבר [דוגמת גם לי גם לך לא יהיה]. או שמא יש לעשות גורל מי מהשכנים יהיה זכאי להתחבר.

תשובה:

שלום וברכה,

לוועד הבית יש סמכות להחליט אם לחבר את החשמל לדיירים פרטיים או לא. 

במקרה שיש הסכמה ואין מספיק לכל השכנים יש לחלוק את השותפות לזמנים שכל שכן יקבל תקופה מסוימת. וכדין חצר השותפים שרוצים לחלוק ואין כדי חלוקה שעושים חלוקה לזמנים.

בהצלחה. 

מקורות:

ראה שו"ע סימן קעא סעיף ח. 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. 1. במידה שהפרטיים כבר מחוברים, יש סמכות לועד הבית לנתק ? או רק לפני כן ?
    2. כל שכן תקופה מסויימת לא רלונטי בכלל, כי אם צריך למצוא חיבור אחר לתקופת זמן, אין כבר שום תועלת בחיבור לבנין, ואזי השאלה המקורית חוזרת: בצורה כזאת, האם עושים גורל, או כל מי שקדם זכה ?

  2. הוועד הבית יכול להחליט גם לנתק. אבל רוב הדיירים רוצים לחבר לפרטיים הרוב קובע. הוועד הבית הוא רק שליח של הדיירים ואם הדיירים מסכימים הולכים אחרי הרוב.
    אין מושג של גורל או כל הקודם זוכה. אין סיבה שחלק יהנו וחלק לא, הרכוש הוא משותף. ולכן אם יש אפשרות רק לכמה הם יצטרכו לשלם דמי איזון לשאר הדיירים עבור השימוש שלוקחים מהם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל