לתרומות לחץ כאן

כשרות בסופרמקט ערבי

שאלה:

שבוע טוב כבוד הרב
ביום שישי היינו בסופר באיזור המרכז שהיינו בטוחים שזה שופרסל. מסתבר שפעם היה בדיוק במקום הזה שופרסל, וזה הפך להיות סופר בבעלות של ערבים. רק לאחר שהגענו הביתה ראינו על הקבלה את השם של הבעלים והבנו שאולי קנינו דברים לא כשרים. הסתכלנו על כל המוצרים שקנינו – על חלקם היה הכשר של החתם סופר וכשרות הבדץ ועל חלק לא היה כשרות. הבעיה היא שקנינו שם גם כמות גדולה של עופות. בעל המקום אמר שאין שום בעיה שנחזיר את כל המוצרים הסגורים שאין עליהם כשרות אבל לגבי העוף הוא ממש התעקש שזה עוף עם כשרות של תנובה ומוכרים אותו גם ברמי לוי ובכל הסופרים. הוא התעקש שיש הפרדה גמורה בין הבשרי לחלבי ואין שום בעיה עם הסכין והכלים. ואמר שנוכל לבוא מחר לראות את הכשרות על האריזות של העוף.. (בנוסף העופות היו במחירים רגילים לגמרי.. כמו שמוכרים בכל מקום ולא זול מהרגיל.. כמו שאמור להיות מחיר של עוף לא כשר)
השאלה האם עלי לזרוק את כל העופות שקניתי משם?
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

בודאי יש לזרוק את כל העופות שקניתם שם, משום שגם אם יראה לכם כשרות, מלבד עצם הבירור העובדתי שקשה מאוד, מי אמר שאינו מביא עוד עופות ממקומות אחרים [סביר מאוד שהוא מביא ומערב… ודי למבין], יש איסור ספציפי על "בשר שנתעלם מן העין", כלומר בשר עם כשרות שהיה בלי פיקוח ביד גוי, אסור באכילה שמא החליפו.

באופן כללי זה שבעל המקום יהודי אינו אומר שום דבר לגבי ההכשר, ובכל מקום שאתה קונה חייב להיות כשרות יעודית טובה הן על הפירות והירקות הן על הקצבייה, וגם על כל מוצר אחר שקונים.

שבוע טוב וחג שמח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל