פדיון כפרות עכשיו

א. פיוס חבירו בערב יום כיפור ב. טבילת נשואות. ג. שתית דבר מר בשיעורים

שאלה:

א. כתוב בשו"ע שאם ביקש מחילה וחבירו לא נתפייס יודיע בפני עשרה. האם כך לנהוג? לכאור' זה ממש לשה"ר לכנס עשרה אנשים שלא יודעים מהסיפור ולהודיע להם שפלוני מסרב למחול לי.
ב. מה לעשות באנשים שאני יודע שנכשלתי כנראה בלשה"ר עליהם. אך אם אפילו אגיד להם ברמז שאולי דיברתי עליהם לשה"ר [אפילו בלי לפרט ובלי להגיד שבאמת דיברתי], הם יעלבו מאד. אך ביקשתי מחילה כללית והם מחלו לי.
ג. לשה"ר שלא פגע בהם בפועל בשום דבר, לא בממון ולא בכבוד, רק אולי הוריד את ערכם בעיני מי שאפילו הם לא מכירים. האם צריך מחילה מחבירו, או רק בין אדם למקום.
ד. האם נהוג בפועל שנשים נשואות טובלות בעיו"כ בימי טהרתן?
ה. מתי מורים שגם חולה שצריך לשתות שיעורים ינסה לשתות משהו מר ומתי מורים לכתחילה לשתות משהו מתוק

תודה על כל השנה של תשובות נפלאות, המשיכו בזיכוי הרבים!
אם קשה לענות על כל השאלות בעיו"כ, אשמח לקבל מענה אפילו אחרי יו"כ

תשובה:

שלום וברכה

1. כוונתך שלושה, עשרה זה לאחר שמת, אבל שים לב למה בצורה כזו אין סיכוי שיסלח… מי שמרגיש שלספר שפלוני לא סולח לו זה לשון הרע, בהכרח מבין שהמעשה שעשה אינו חמור כל כך… באופן כזה, אין סיכוי פלוני יסלח לו…

2. ידועה הוראת רבי ישראל סלנטר באופן זה שלא לספר לאותו אדם שדיברו עליו לשון הרע, אין הצדקה לצער אותו לצורך כפרתך.

3. בודאי צריך מחילה.

4. לא נהוג, אולי מתי מעט.

5. אף פעם לא מורים לחולה שמותר לשתות, שישתה מר, מר מורים רק למי שצריך תרופה ורוצה לקחת עם מעט מים.

גמר חתימה טובה

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל