לתרומות לחץ כאן

התרת נדרים

שאלה:

שלום רב,
אני בחורה בת תשע עשרה, יש לי אופי פרומער – מחמיר , לכן כשהייתי יותר קטנה, הייתי מקבלת על עצמי קבלות רבות בלי פרופורציה, הפסקתי עם העניין אחרי שהבנתי את העניין של הקבלות ושתפסת מרובה לא תפסת. וכן כבר לא יכולתי לעמוד בקבלות ההן, חלקן אני לא מסוגלת, חלקן היו מוגזמות, ולאט לאט נטשתי את כולן. אבל כל הסיפור הזה מאוד מעיק עלי בגלל שאני לא בטוחה שתמיד אמרתי בלי נדר, ולא בטוח שכל שנה הלכתי לכל נדרי (רוב השנים כן, אבל יכול להיות שהיה שנה או שתיים שלא הלכתי ואולי בדיוק בשנה הזאת קיבלתי קבלות – אני כבר לא זוכרת איזה קבלות קיבלתי באיזה שנה), חלק מהקבלות אני זוכרת במעומעם וחלקן אני זוכרת בברור, חלק אני יודעת שזה היה בשנים שהלכתי לכל נדרי וחלק אני לא בטוחה.
האם אני צריכה לעשות התרת נדרים? ואם כן, איפה? (אני אל יודעת איך אני משיגה שלוש גברים)
ב. היה לי תקופה בגיל 11 שהייתי נודרת ממש , אני הפסקתי עם זה מהר כשקראתי שאסור לנדור, אבל לפני שידעתי זאת לא הבנתי את עניין חומרת הנדרים והייתי נודרת הרבה, אני לא זוכרת בוודאות את כל הנדרים אבל אני זוכרת שזה היה קשור ללהגיד תהילים אחרי מנחה, שוב, לא זוכרת כמה ומתי ואם התניתי שזה יהיה לתקופה מסוימת, יכול להיות שהיו עוד נדרים,
האם הנדרים האלה חלים? אני חושבת שבתקופה ההיא ממש לא הבנתי את משמעות הנדר.

תשובה:

נדר שאת זוכרת, ואת לא בטוחה שאמרת בלי נדר, לא מועילה לו התרה כללית כמו כל נדרי, ויש צורך לעשות התרת נדרים בפני שלושה, כיון שבשעת התרת נדרים צריך לפרט את הנדר לפחות בפני אחד הדיינים, אני מניח שיש איזה גבר בסביבתך שיכול לסייע לך לבצע התרת נדרים שלא תבואי לידי מכשול חלילה בעוון נדרים החמור.

ברכה והצלחה וגמר חתימה טובה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל