שאלה:
אדם ששומע קדיש באמצע אמירת דברים בתפילה שמפסיקים עבורם לקדיש, האם יכול להמשיך תוך כדי אמירת הקדיש ורק לענות, או שצריך להפסיק לגמרי עד סוף הקדיש ורק אז להמשיך?
כששאלתי רב הוא אמר לי שמסברא לא צריך להפסיק לכל הקדיש ואפשר לענות תוך כדי, אבל הוא לא זוכר מקור מדוייק לכך.
האם יש הבדל בין הפסיקות השונות?
תשובה:
שלום וברכה
בשם הגר"ח קנייבסקי ראיתי בס' לחושבי שמו שכתב שמותר להמשיך, רק יענה עמהם אמן יהא שמיה רבה כמו שצריך, אבל לכאורה הנהגה נכונה יותר להמתין לדאמירן בעלמא שהוא עיקר הקדיש. אחר כך זה כבר תוספות שאינן מעיקר הענין.
ראיתי בספר שנקרא נוטרי אמן שאם אדם שמע ברכה מחבירו ולפני שענה אמר מילה אחרת ,אפילו שזה תוך 3 שניות למברך ,אסור לו לענות. שאלתי האם הדין גם לספרדים וכן ,האם לפי זה צריך להזהר אלו שמתפללים פסוקי דזמרה אחרי שהחזן כבר התחיל קדיש ,שאם הם יאמרו מילה אחת ,אחרי שהחזן אמר נגיד "שמיה רבה" כבר יהיה אסור להם לענות אמן! (או שזה רק בברכות ולא בקדיש?) תודה רבה רבה
בכל עניית אמן, ראה ביאור הלכה סי' קכד.
איזה קטע בביאור הלכה? תודה
ד"ה וקודם.
השאר תגובה