לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

פגיעה ברכב שכור

שאלה:

חנה לידי רכב של חברת השכרה. פתחתי את הדלת והיא "עפה" קצת על הדלת של הרכב של החברת השכרה [היה מרווח מספיק (לא אונס או רשלנות של הרכב החונה) ואעפ"כ זה קרה] בדקתי ויתכן שירד קצת צבע מחמת זה [כלומר, היה במקום המקביל בוודאות ירידה קלה של קצת צבע, ממש קצת בגודל של חצי ציפורן, אך ספק אם זה מחמת הדלת שלי]
ראיתי את השוכר של הרכב ואמרתי לו, הוא אמר שנראה לו שזה לא היה לפני, אבל הוא מקווה שהחברת השכרה לא יעשו בעיות. הבאתי לו את הטלפון שלי בכל מקרה.
זה היה נשמע שהוא לא מתכוון להגיד להם [כי הנטיה שכאשר אומרים להם, הם מיד "קופצים" על המציאה וגובים תשלום], אלא רק אם הם יעלו על זה בבדיקה שגרתית שלהם כאשר מחזירים.
זה בסדר? כלומר האם ניתן לסמוך על הבדיקה השגרתית שלהם, או שיש חובה לשאול אותם, למרות שיש חשש שהם ינצלו את זה לרעה.

תשובה:

שלום וברכה, 

אין ספק שאם מדובר בנזק ממשי ואפילו נזק קטן הם ישימו לב ויגבו תשלום, ואם מדובר בנזק מזערי שלא מקובל לתקן גם לפי הלכה אתה פטור מתשלומים, ולכן אחרי שהשארת פרטים יצאת ידי חובתך. וראה במקורות.

בהצלחה וגח"ט.

מקורות:

אדם שהזיק לחברת השכרה לא יכול להיפטר בטענה שאם הם יראו הם יתבעו, אלא עליו להודיע [ובתנאי שהם לא יגבו יותר מהחוב]. אולם במקרה שלך אתה לא צריך להודיע, א' מי אמר שהוא העלים מידע. ב' מי אמר שיש חיוב תשלומים על נזק שאתה עשית, כיון שנזק קטן שלא שווה ההשקעה הכספית לא חייב המזיק. ג' אולי הם יגבו יותר ממה שמגיע וכתב הט"ז סימן שסט שאם הניזק יגבה יותר מחובו אינו חייב להודיע לו והוא הפסיד לעצמו. ד. לא בטוח שאתה הזקת את הרכב. על כן במקרה שלך אחרי שהשארת פרטים יצאת ידי חובה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל