לתרומות לחץ כאן

פקח שנוהג בצורה גסה

שאלה:

היום בבוקר קרה לי מקרה מאוד מצער, כשבאתי ממש לרדת מהאוטובוס, בתחנה בא אני יורד כל יום, ממש לקראת היציאה חסם פקח ערבי את היציאה, וביקש רב קו, אמרתי לו שאני ממש צריך לרדת, והוא מעכב את כל הנוסעים, והוא ענה שהוא חוסם את הדלת עד שאני אביא לו רב קו, מתוך לחץ חיפשתי ולא מצאתי, וביקתי ממנו, שנרד ביחד, ואני יביא לו רב קו, הוא לא הסכים ונתן לאוטובוס להמשיך לנסוע, בתחנה אח"כ ביקשתי שוב שירד עמי, ובנחת אחפש את הרב קו, הוא לא הסכים, אא"כ אני אביא לו תעודה מזהה, כשהבאתי לו ירדנו, הוא ועוד פקח יהודי, ולקח לי כמה דקות לחפש את הרב קו, והפקח הערבי בצורה ניבזית כבר התחיל לכתוב דו"ח, ושוב טענתי שאני מבטיח ששילמתי שיחכו, הפקח הנ"ל אחרי אולי סה"כ 3 דקות כבר כתב דוח וביקש שאחתום, ואני בשלי ששילמתי שימתין מעט, כאן הפקח היהודי אמר שזה כבר הרבה זמן, ' יש לי 10 ילדים, אתה רוצה שאני יפסיד את הפרנסה שלי בגללך' ב"ה שמיד מצאתי את הרב קו, ואצגתים לפניהם. וממש כעסתי על היחס המחפיר ולצערי אמרתי להם רשעים, ועתה לאחר שנרגעתי, הערבי כמדומני שהתואר הנ"ל ממש מתאים לו, אבל היהודי לא היה צדיק גדול, בפרט שלא מחה בערבי על היחס, מ"מ נראה לי שלא מגיע לו התואר רשע, ועתה חזרתי בתשובה לפני הקב"ה, ואני אשתדל לחפשו, לבקש מחילה, אם ח"ו לא אצליח להגיע אליו, האם יש לי מה לעשות?
ממש תודה

תשובה:

אני חושב שהם באמת נהגו בנבזות, וחשוב להתלונן על פקח כזה הנהלת החברה, כך ידעו שלא לנהוג בצורה כזו עם אנשים אחרים.

ברכה והצלחה ושנה טובה ומבורכת.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. שאלתי היא, האם אני צריך לחזר אחר היהודי ולבקש מחילה שקיניתי אותו רשע (יש לי צד שבאמת הוא רשע, כיון שזלזל בממון של יהודי, ומבחינתו לתת לי קנס למרות ששילמתי, ולא נתן לי זמן סביר לחפש). ואם אני צריך לבקש מחילה, אם לא אצלח למוצאו, מה עלי לעשות?

  2. עשיתי כעצת הרב, והתלוננתי, והפלא ופלא בתלונות הציבור אמרו שהכל היה כדין, אין שום פקפוק על מעשיו. האם כיון שלפי הכללים (הנבזים) שלהם נהג כשורה, א"כ אני צריך לחזר עליו לבקש את סליחתו שקראתי לו רשע, או שהפסק של הרב בעינו?

  3. באם היה נראה שהוא נוהג בגסות בשגרתי, נראה שמותר להתלונן, אבל אתה צודק שאולי יש להתרות בו לפני שמתלוננים, קשה לדעת אולי היה עצבני באותו היום וזו לא התנהגות קבועה.

  4. הפסק נשאר בעינו. הם חייבים לנהוג באדיבות, ובאמון, אדם שאומר ששילם ומבקש לחפש את הכרטיס לא צריך לנהוג בו כגנב, ובסך הכל לא עשית לו שום עוול מיוחד, רק אמרת שהוא נוהג ברשעות וזה נכון.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל