לתרומות לחץ כאן

תשלום על ימי עבודה

שאלה:

שלום וברכה,
עקב שיפוצים במקום עבודתי, לא היה ניתן לבוא לעבוד במקום במשך מס' ימים, וסוכם כי צוות העובדות יקבל את המשכורת המלאה עבור הימים בהם לא היה ניתן לעבוד – גם ללא עבודה.
בתפקידי אני ממונה על דיווח לאתר ממשלתי – דיווחים אילו חייבים לעשות עד תאריך מסויים, למרות שניסתי לדווח לפני תחילת השיפוץ – היו חסרים לי מסמכים שהייתי אמורה לקבל ממקורות אחרים – ולא יכלתי לדווח.
המועד האחרון לדיווח יצא בדיוק בימים אילו של השיפוץ, כך שנאלצתי לבוא בימים אילו לעבוד – עבדתי ממש בלי תנאים – בקושי תקשורת, פועלים בשטח וכו'.
סה"כ עבדתי 17 שעות ב- 3 ימי שיפוץ.
המעסיק מוכן לשלם לי את ימי החופשה כמו לשאר העובדות שלא עבדו בזמן השיפוץ, אבל לא מוכן לשלם לי על שעות העבודה שעבדתי בפועל.
למותר לציין כי הגעתי לעבוד מתוך מחשבה בטוחה שאקבל על השעות האלו, וכי למעסיק היה נגרם נזק אם לא הייתי עושה את העבודה בימים אלו.
האם הילכתית הוא מחוייב לשלם לי על שעות עבודתי (מעבר לתשלום שהוא משלם לי על החופשה כמו לשאר העובדות שלא עבדו בימים אילו)?
אציין שאני עובדת שעתית (מקבלת תשלום לפי שעה ולא גלובלי)
תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה,

המעסיק לא חייב לשלם עבור השעות שעבדת. העובדה שעובדות אחרות קיבלו חופש ואת לא, לא מחייב את המעביד לשלם לך על כך.

בהצלחה.

מקורות:

המעביד לא חייב לתת חופשה בימים אלו, אלא שאם העובדות לא יכלו לעבוד מחמת השיפוצים חייב המעביד לשלם להם על שמנע מהם את שעות העבודה. במקרה שלך שאת עבדת ולא קיבלת חופשה לא תוכלי לדרוש תוספת עבור העבודה כיון שלא חייב לתת חופשה בימים אלו, ואת עבדת ומגיע לך שכר עבור העבודה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל