לתרומות לחץ כאן

הגרלה שלא כהוגן

שאלה:

שלום רב, אני תלמיד ישיבה קטנה. בישיבה שלי יש מבצע לכל בין הזמנים על שעות לימוד. אתה חותם על שעות לימוד מסוימות וככל שאתה צובר יותר שעות לימוד כך אתה מקבל יותר כרטיסים להגרלה. לצערי בבין הזמנים האחרון לא למדתי כפי שציפיתי ובמקום 100 שעות בכל החודש, למדתי רק 45 שעות. כאשר הגיע אליי המחתים ושאל אותי האם עמדתי בהחתמה. התביישתי לומר שלמדתי רק 45 שעות ושיקרתי שכן. כך במקום לקבל מספר מסוים של כרטיסים קיבלתי יותר כמובן. ההגרלה נערכה ואני זכיתי בהגרלה. מאוד הצטערתי על כך שזכיתי כי קיוויתי שזה יהיה סתם שקר בעלמא ולא משהו באמת ממוני. מה עליי לעשות?

תשובה:

שלום וברכה,

עליך לפנות לרב שערך את ההגרלה ולהודיע לו על כך ולהשיב את הפרס שזכית ושיערוך הגרלה פעם נוספת. כמובן שאם יהיו לך בושות מהחברים, תוכל לדרוש מהרב שיערוך את ההגרלה בצנעה. או שהרב יסכים להלים את הלימוד בבין הזמנים הבא.

בהצלחה וגח"ט.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. מה יעזור לערוך הגרלה מחדש? הבחורים ידעו על כך מיד ותיווצר אי נעימות רבה. מה גם שחברים שלי פתחו כבר את המוצר והשתמשו בו (אחרי הרבה לחץ עליי) ובנוסף מדובר בבחורים משיעור ג' שעורכים את ההגרלה ולא ברב רשמי.
    חשבתי אולי לומר לו שטעיתי בחישוב כמות השעות ונראה כיצד הוא מגיב, אחרי הכל מדובר במבצע שלהם שלא לוקח עלות ממונית מהבחורים וזכותם להחליט את כללי המבצע בכל עת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל