לתרומות לחץ כאן

לרדוף לשלם חוב כשבעל הכסף מתעלם

שאלה:

אני עבדתי במקום מסויים ששייך לרשת ארצית , במקביל לעבודתי שם קיבלתי שרות מסויים בתשלום שאני צריכה לשלם שסיכמתי עם מנהלת הסניף בצורה לא רישמית, כשסיימתי את העבודה הם היו חייבים לי קצת משכורת ואני הייתי חייבת להם סכום מסויים, מה שעשיתי, לא דיווחתי על כמות מסויימת של שעות עבודה כדי לשלם את החוב שאני חייבת, אך לאחר כל החשבון אני עדיין חייבת להם כ250 ש’’ח בערך, כבר שנתיים שאני שולחת הודעות ומתקשרת שאני רוצה להחזיר את החוב והם מורחים אותי בלך ושוב, בעיקר בגלל שאין להם אפשרות במערכת המיחשוב לסוג תשלום כזה, מה אני אמורה לעשות במקרה כזה?

תשובה:

שלום וברכה,

אחרי שהודעת להם בצורה ברורה שאת חייבת ואת מעוניינת לשלם, אין עלייך חובה יותר. ואם הם ירצו את החוב עליהם לפנות אלייך ולגבות את החוב, ואם אינם גובים את החוב הרי זה כמחילה.

בהצלחה.

מקורות:

הקצות סימן קד ס"ק ב חידש שכל חוב שהמלווה עדיין לא תבע את החוב אין מצווה ללווה לפרוע את חובו. ודברי הקצות הם מחודשים וכמו שהקשה עליו הנתיבות (שם ס"ק א) שגם ללא תביעת המלווה חל חובה על הלווה לפרוע ולכן אם המלווה שכח מהחוב חייב הלווה לפרוע. ועד כאן לא נחלקו אלא במקרה שהמלווה רוצה את החוב אלא ששכח מהחוב או שלא נמצא לפנינו. אבל ודאי אם הלווה רוצה לתבוע והמלווה לא רוצה לקבל לכו"ע אין חובה ללווה לפרוע ובמקרה זה אין מצווה ללווה לפרוע את חובו. ויתר על כך אם לא ממציא אפשרות ללווה לפרוע הרי זה מחילה. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל