לתרומות לחץ כאן

שאלה נוספת עקרונית השקפתית בריבית

שאלה:

כידוע מצוה להלוות ללא ריבית, ואיסור להלוות בריבית, ויש באמת הרבה גמחי"ם שמלווים בחינם ואשרי חלקם.
אמנם המציאות מראה שבפועל יש קושי להשיג הלוואות גדולות וכד', ולכן כל מי שרוצה הלוואה לדירה וכד' הולך לבנק ולווה בריבית [בהיתר עסקא] וכידוע שבבנקים יש כללים נוקשים וכד' ולא מוכנים גם להלוות להרבה דברים.
ובאמת המציאות שלבקש מאברכים להלוות בחינם כאלה סכומים זה לא מציאותי, ומי שיש לו כזה סכום פנוי מעדיף להשקיע אותו באופן שיביא לו תשואה [כגון מניות או דירות וכד']
מדוע לא נכון היה לכתחילה להמליץ על הלוואות בריבית בהיתר עיסקא כמובן בין בני תורה וכל אחד יהנה.
האברכים יהנו שלא יצטרכו לחסדי הבנק. ואנשים שירצו להרוויח בכספם ומאידך גם לעזור לאחרים, יוכלו להלוות בהיתר עיסקא בריבית נמוכה.
ולא שמענו כלל על יראי ה' שמלווים בריבית גם לא בהיתר עיסקא.

תשובה:

שלום וברכה,

אין איסור הלכתי שילוו בריבית עם היתר עסקה, אם כל תנאי ההיתר קיימים. ובמקום שאברכים יקימו קרן הלוואות ישנם הרבה קרנות הלוואה בריבית ללא בירוקרטיה מסובכת, ואברכים יכולים להפקיד שם את הכסף ולקבל רווחים, ובמקום שהם ילוו בעצמם ויצטרכו לרדוף אחרי לווים הם יכולים להפקיד שם וליהנות מהרווחים.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל