לתרומות לחץ כאן

החזר על תשלום סלולרי

שאלה:

שלום עליכם כבוד הרב,

שאלה בדיני ממונות,
לפני מספר חודשים הזמנתי מכשיר סלולרי דרך אתר אינטרנט בחו"ל (סין), יש מושג שנקרא הגנת הקונה (הצרכן) למשך 90 יום, באם הצרכן לא מרוצה הוא פותח סכסוך מול החנות והאתר מכריע את הסוגיה לרוב לטובת הקונה.
בעיניני היתה לי הגנת קונה למשך 90 יום, פניתי לפתיחת סכסוך אחרי 86 ימים כיון שהמכשיר לא הגיע לפי הזמן שהיה צריך להגיע. ובקשתי לקבל את כספי בחזרה. האתר פסק לטובתי וקיבלתי את הכסף בחזרה.
אלא שביום ה93 מאז הקניה המכשיר הגיע.

ניסתי לפנות למוכר על מנת לשלם בחזרה עבור המכשיר, אך לא קיבלתי מענה כלל ולא נגבה ממני כסף.

פניתי לאנשים שעוסקים באתר זה על מנת לקבל יעוץ כיצד ניתן לשלם למוכר. הם הציעו לבצע הזמנה נוספת של מכשיר ולציין למוכר שכבר קיבלתי את התמורה ושלא ישלח את המוצר. כך עשיתי ובאמת חוייבתי שוב בשווי המכשיר.

אלא שאחרי מספר שבועות אני מקבל דרך הדואר מכשיר נוסף.

יוצא שקיבלתי שני מכשירים, שילמתי בפועל רק על מכשיר אחד, ואין לי דרך לפנות למוכר על מנת שיגבה את כספו.

מה עליי לעשות במקרה זה?

בברכה, ותודה מראש

תשובה:

שלום וברכה,

הטעות של האתר דינו כטעות גוי ואין חובה להשיב. ויתר על כך הטעות של התשלום או המכשיר שנשלח דינו כאבדת גוי שאסור להשיבה. ולכן לכתחילה לא היה עליך חיוב לשלם ולהזמין מכשיר נוסף. וגם עכשיו ששלחו לך מכשיר נוסף אין עליך חובת השבה.

יתכן וגם לפי הנוהל שלהם אחרי שהם חיבו אותם להחזיר את הכסף ואח"כ הגיע המכשיר אתה לא צריך לשלם שוב. בכל אופן לפי הלכה אין עליך חובה להשיב כאמור לעיל.

בהצלחה.

מקורות:

טעות גוי – שו"ע סימן שמח סעיף ב.

אבידת גוי שו"ע סימן רסו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל