לתרומות לחץ כאן

אחריות של עורך דין

שאלה:

בס"ד
שלום לכבוד הרבנים
מדובר בעסקת מכר דירה
המוכר הונה את הקונה בכך שדחה את העברת הבעלות וגם את התשלום בשנה. סוכם בע"פ בנוכחות 2 הצדדים ועורכי הדין שחלק מהתשלום של המוכר יהיו תקבולים משכר הדירה לתקופה זו. (שווי ההונאה 100,000 ש"ח).
לאחר התייעצות אקראית עם עו"ד אחר, התברר כי תקופה זו הנכס עדיין לא בבעלות המוכר, לכן תשלומי השכירות אילו, ממילא מגיעים לקונה (לפחות באופן יחסי לבעלות הקונה- לפי אחוז התשלום)
נערכה ישיבה עם אותו הרכב, הוסברה ההונאה וכן שעסקה זו דחתה עסקה אחרת ללא תווך (חסכון של 40,000 ש"ח) לכן הובטח פיצוי לקונה של כ40% מההונאה (40,000 ש"ח) , וגם בזה הקונה לא עומד בהבטחה למרות הפצרות רבות וכל פעם מבטיח שישלם ולא מקיים.
מה אחריותו של העורך דין מטעם קונה בנושא (מדובר בשומר תורה ומצוות)
אציין כי אפילו סיכום הישיבה בכתב שנערכה בלשכתו, מסרב להוציא העו"ד , כי לא מצויין בהסכם הראשוני על ה100,000 שהם בעצם ההונאה..
אבקש תשובה מפורטת.
תודה וחודש טוב

תשובה:

שלום וברכה,

השאלה שלך אמורה להעלות על דיון בבית דין ולא שאלה באניטרנט.

אם העו"ד היה אמור למנוע את ההפסד של העברת בעלות ולא מנע יש עליו חובת אחריות כיון שנשלח לכך וכדין פועל בשכר שטעה שחייב לשלם. אם ההונאה הגיעה מהמוכר ואין אפשרות לעו"ד של הקונה לתקן את מעשיו אינו חייב לשלם. בכל מקרה העו"ד יהיה חייב להוציא מסמכים שקשורים לרכישת הדירה והמסמכים הם לא שלו אלא של הקונה וחייב להציג אותם בפניו.

מומלץ שתפנו לדין תורה.

בהצלחה.

מקורות:

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל