לתרומות לחץ כאן

בית כנסת בתוך בניין

שאלה:

שלום כבוד הרבנים, עניין קצת מסובך אבל אשמח לעצה טובה

בבניין שלנו יש מועדון דיירים שלפני שנתיים, בזמן האיכלוס, החליטו שהוא ישמש בתור בית כנסת לשישי שבת בלבד. (אנחנו קבוצת רכישה של 5 בניינים, רק לנו בבניין יש מועדון דיירים) החתימו את בעלי הדירות על מסמך גוגל דוקס , לא ערכו ישיבת דיירים, שומדבר . מי שהחתים את המסמך היה יו"ר העמותה שהיתה חלק מקבוצת הרכישה כאן בפרוייקט בשיתוף אחד הבעלי דירות אצלנו בבניין.  

המצב הזה גרם לסכסוכי שכנים, לבעיות והרבה בלאגן.

הובטחה כניסה חיצונית לבית הכנסת (חדר העגלות) מה שלא קרה בפועל כי יש בעיה תכנונית , הנדסית. כמו כן אם יהיו תלונות מצד הדיירים המקום יפונה, מה שלא קרה בפועל. 
לא משתפים את בעלי הדירות במה שקורה עם בית הכנסת. קודחים, משפצים, מתקינים מזגן ושילוט באופן לא חוקי , השתלטו על חדר העגלות , הציבו מקרר, סטנדים, שולחנות, סידורי תפילה… 
מפריעים למנוחת הדיירים. נכנסים ויוצאים בטריקת דלתות , מלכלכים את הכניסה והלובי, מקיימים תפילות, שיעורי תורה, בית מדרש, ארוחות וכו' במהלך השבוע . 
משתמשים בחשמל ציבורי, לא משתתפים בהוצאות באופן מלא, לא מוכנים לשלם דמי וועד ושכירות עבור המקום! 
רק לאחרונה התקינו "מונה חשמל" שלא ידוע מקורו בכלל בשביל לשלם את חשבון החשמל היחסי.
אני מעוניינת לפנות למפקחת על הבתים המשותפים על מנת להגיש תלונה ולדרוש את סגירת בית הכנסת. ניסינו מספר פעמים דרכי הידברות, ללא הצלחה.

האם אני יכולה לקדם הליך סגירת בית הכנסת שלא תהיה עליי עבירה חס ושלום?

תשובה:

שלום וברכה,

הטוב ביותר שתגישי הליך של או סגירת בית כנסת או שישלימו את התנאים הנדרשים לצמצם רעש וכל הבקשות. לא להגיש הליך של סגירה סופית, אלא אופציה להשאיר את הבית כנסת ושקיימו את התנאים.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל