לתרומות לחץ כאן

אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהנה?

שאלה:

למה בישיבות הקדושים ב"חדרים" ובבתי-הספר למיניהם יזרקו תלמידים/ות שהאבא שלהם עשה מעשה שלא יעשה? אם לאבא יש מס' לא כשר או מחשב לא חסום הבן שלא נפסל אוטומטית. גם אם מדובר בתלמיד/ה שמעולם לא ראה ולא שמע שום דבר לא כשר שם כך שהוא לא יכול "לקלקל את כולם" ו"להרוס את החינוך".

תשובה:

שלום וברכה

ראשית אינני חושב שכל כך מהר זורקים תלמידים, אבל נכון שלכתחילה לא יקבלו ילד שיש בביתו אינטרנט פרוץ או להוריו בטלפון, מתוך הבנה שהילד הזה סופג בבית חינוך ואוירה שאינם מתאימים לרוח בית הספר, ורוח ההורים השולחים ילדיהם שם. מעודי תמהתי על הורים שכועסים שלא מקבלים את ילדיהם בגלל האינטרנט שלהם, או בגלל הלבוש הלא ראוי של האמא וכו', ולא מסכימים לבוא אפילו צעד אחד קדימה לקראת הערכים של בית הספר אליו הם מבקשים לשלוח את הילד. אם אתה רוצה שהילד יתקבל שם, תבוא לקראת ותתאים את עצמך לרוח המקום.

אינני מאמין שיש מציאות כזו שהבא צופה באינטרנט פרוץ ואינו מושפע, וממילא גם משפיע על הבית, אלו שטויות והבלים, ואינני רוצה שהבן שלי יתחבר עם ילד שיש בביתו אינטרנט כזה. 

יושם לב, שאתה מדבר על ילד בן שלוש טהור וזך ולכן אתה שואל מה הוא אשם וכו', רק אתה שוכח שהילד הזה עתיד בעז"ה להגיע לכיתה ה-ו ולהביא לכתה תכנים שאינן ראויים, ואז ההתמודדות קשה. זכותו של כל ילד צדיק שלא יהיה בכיתתו ילד שיש בביתו אינטרנט פרוץ…

גם הילדים מהבתים השמורים זכאים לחברה מתאימה…

ואם יש מישהו חכם שמכיר את האב השוטה הזה שלא חס על נפשו ועל נפש ילדיו, שיזעזע אותו קצת… אולי יבין…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל