לתרומות לחץ כאן

זכות בחירה?

שאלה:

שלום לכבוד הרב , יש לי שאלה ,

עד גיל 20 כמעט קרוב ל21 לא ידעתי שיש לי זכות בחירה למרות שחזרתי בתשובה בגיל 19

זה יכול להיות ? חשבתי שאין לי אחריות על מעשיי ואני לא שולט על כלום ומה שאמור לקרות יקרה

עשיתי עבירות בילדותי כמו חילול שבת , ריבים עם ההורים ( בגלל מצב מורכב , איבדתי אחד מהם והשפיע עלי ועל ההורה שנשאר וגרם לאלימות ומילים לא יפות ואולי גם קללות רק לא זוכר מרוב שהיה מוזר ) אבל תמיד אהבנו אחד את השני אהבה שאינה תלויה בדבר כל יום דף חדש… מכיר את אלה ? כבר נגמרו הדפים… :)

וגם עברתי על גילוי עריות

** אחרי שחזרתי בתשובה ( לבדי מעצמי מבלי לדעת אותו ) הכול התהפך לטובה והאהבה של בורא עולם פשוט ניצחה הוא המלך. כל הבעיות נפתרו וכל מה שקרה לא באמת עשה נזק. ואז הבנתי וממש קצת כנראה כי אי אפשר להבין באמת , מה זה בורא עולם

עשיתי בר מצווה , אבל גדלתי חילוני לגמרי , לא ידעתי כלום על התורה בכלל , לא שמעתי על זה בכלל , מאמין ?

אמנם יש מצוות שמחייבות את השכל אבל כמעט כולם עוברים עליהן במצבים הקיצוניים מאוד ( לפחות אני )
כאדם אני מאוד מתוקן כי לפני שחזרתי בתשובה (אמונה) ולמדתי תורה לא היו לי ״כלים״ להתמודד כמו שצריך מול מצבים קיצוניים כי רק אז הייתי נשבר

כילד חילוני , הייתי מעביר על מידותי כאילו זה מים , לא הציק לי , עד גבול מסוים כי לא היו את ה״כלים״ להתמודד מול המצב הקיצון.

כאמור לא ידעתי שיש לי זכות בחירה כי דברים לא הסתדרו הרי אם אני עושה מעשה אני שולט על התוצאה ? והאמת , שאף אחד בעולם לא יודע כמה כסף יהיה לו סוף יום , או אם הוא יעבור את היום בריא ושלם

לסיכום : האם אני אחראי למעשי בעבר ? ובעבירות חמורות כל כך למרות שהייתי חסר דעת לזכות בחירה ( אפילו שהעבירה מצריכה את ההיגיון ויש לי )
ויכול להיות שדבר כזה זה כמו תינוק שנשבה ?
תודה .

תשובה:

שלום וברכה ידידי,

אין אדם יותר אהוב אצל בורא עולם מאדם ששב אליו בתשובה שלמה! ברגע שאתה חוזר בתשובה, שב אל ה' יתברך, מקיים מצוותיו באהבה ובשמחה, כל עוונותיך נמחלים שהרי אתה מתחרט עליהם ומתקן את מעשיך.

רק לתקן בניסוח: אין לנו "זכות בחירה" יש לנו "יכולת בחירה" אבל חובה עלינו תמיד לבחור רק בטוב, אין "זכות" לבחור במשהו אחר מלבד התורה והמצוות,שנזכה לכל הטוב.

שנה טובה ומבורכת ומעתה רק שמחות!

ידידיך אוהביך באתר דין…

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. אשריך וטוב לך אשריך שזכית לראות את אור התורה ולטעום ממתיקות צופה. טעמו וראו כי טוב השם. ברוך הבא למחוזותינו. שכרך הרבה מאוד.

    ידידך אוהבך

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל