שאלה:
אם ביאה עם קונדום נחשבת ביאה לכל דבר ועניין , איסור כרת באישה נידה ושאר מקרים , אן כן מדוע בעילה עם קונדום כרוך באיסור זרע לבטלה. ראיתי שמביאים בשם פוסקים כמו האחיעזר והציץ אליעזר שיש היתר לשמש בקונדום במקרים חריגים שיש חשש סכנה לאישה. האם זה אומר שמדאורייתא אין איסור זרע לבטלה לכולי על א או לא.
תשובה:
שלום רב,
לדעת כל הפוסקים ביאה עם קונדום נחשב לביאה לכל דבר. ראה באוצר הפוסקים סי' כ' שהביאו שורה ארוכה של פוסקים בעניין.
יחד עם זה אין שום קשר לאיסור הוצאת זרע לבטלה כאשר זוהי המציאות. הרי גם מוך קודם תשמיש לדעת חלק מהראשונים זה איסור גמור של הוז"ל משום שזה כמוציא על עצים ואבנים למרות שזה ביאה רגילה לכל דבר. לגבי האחרונים שציינת שבמקרים חריגים מאד התירו א"כ אין זה איסור דאורייתא של הוז"ל. גם זה לא מדויק. משום שהגדרת האיסור הוא לבטלה וכאשר מסיבות שונות אין זה לבטלה אין זה בגדרי האיסור. ראה עוד בשו"ת אגרות משה אבה"ע ח"א סי' סג.
תודה על תשובתכם
שבת שלום
אז להלכה מותר?
אסור, למעט מצבי פיקוח נפש שבהם יש להתייעץ פרטני.
האם גם אמצעי מניעה VCF נחשב כמוציא על עצים ואבנים?
לא. ככל שיש צורך ואין אפשרות לכדורים, זה מותר.
השאר תגובה