לתרומות לחץ כאן

תפילה כשאשה שרה / למה צריך להתפלל?

שאלה:

א. אם אני סומך על ההיתר של לשמוע קול אישה בזמרה אם אני לא יודע איך היא נראית, האם זה נוהג גם כשאני צריך לברך ברכה ואני במסעדה לדוגמא ויש ברקע קול אשה ששרה או שבקדושה צריך לסתום האוזניים?

ב. רציתי לשאול אם כל מה שהקב"ה עושה זה טוב וכל מה שהוא רוצה זה לעשות טוב אז למה מתפללים לדוגמא על למצוא שידוך טוב ומהר ובחורה צדיקה וכו' הרי אם זה היה טוב אז השם היה שולח את השידוך ואם הוא לא שלח אז זה סימן שעדיין לא הגיע הזמן שלי אז למה לבקש משהו שהוא לא טוב?

תשובה:

שלום וברכה

1. ודאי קול באשה ערוה זה הרי גם באשתו בעת הלימודד והברכות, ואין להקל.

2. אחד היסודות הגדולים בענין התפילה, הוא לדעת שלעיתים גם דבר שנגזר שיגיע לאדם, לא יגיע לו אלא על ידי תפילה, כך ברא הבורא את עולמו כדי שנתחזק באמונה ובכח התפילה. כך מבואר כבר ברש"י בפרשת בראשית, שהמטר לא ירד עד היום השישי כיון שאין אדם המכיר בטובתם של גשמים שיתפלל עליהם. כמו כן, תפילה מהפכת מידת הדין למידת הרחמים, ולפעמים אדם לא זכאי בגלל הדין המתוח עליו ומידת הרחמים היא המאפשרת לו לזכות בטוב הזה. גם דין הוא לטובתו, אבל מידת ארך אפיים דוחה את עונשו וכו'.

שנה טובה ומבורכת.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. השאלה היא לפי זה איך אני ידע אם להתפלל שיהיה לי כסף לדוגמא ובאמת ה' יודע שזה לא טוב לי אז למה להתפלל בכלל? כי גם אם הדין יתהפך וכן יהיה לי כסף אז זה לא לטובתי לכאורה..?

  2. הרי על כך השבנו בתשובה… כדאי לקרוא בעיון, הרעיון הוא שהפרנסה שמגיעה לאדם גם תגיע על ידי תפילה ולכן מתפללים, ואל דאגה מה שלא טוב לך לא יבוא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל