לתרומות לחץ כאן

קים לי בדין שמים

שאלה:

שלום וברכה לרב, אני יודע שהשאלה שלי היא מסוג הדברים שאתם דייני ישראל העוסקים בדיני ממונות מתעסקים בה יותר והוא דין 'קים לי כהא', חובת הלבבות כותב אדם שמדבר לשון הרע על חבירו זכויותיו עוברות לחברו ועוונות חבירו באים אליו ר"ל, ובדבר זה נאמרו עשרות פירושים והסברים אם זה בעל לשון הרע או לאו דווקא אם זה כל זכויותיו אם מקצתן אם זה בלשון גוזמא אם לא אם זה על דווקא כשנפגע או לא ועוד ועוד, ובגלל שהדבר הלזה הוא איום מאוד רציתי לשאול האם מותר לי לומר לשמיים 'קים לי כהא' וכוונתי על שיטות המקילות וממילא כשאבוא לבית דין של מעלה אוכל לומר קים לי כהא ותשיבו לי את זכויותי – או אפילו למטה בארץ.
האם דבר זה שייך גם בעניין זה.
תודה רבה לרב.

תשובה:

ההלכה של קים לי נאמרת רק כאשר אתה המוחזק, ותובעים ממך ממון ואתה טוען שאתה פטור וטוען קים לי, בדין שמים בורא עולם הוא המוחזק… הוא מחזיק בחיים שלנו בבריאות בפרנסה וכו', והוא זה שיכול לומר קים לי, אבל אין לך דבר העומד בפני התשובה, אם נשוב אל ה' בכל מאודנו, הרי שודאי נזכה לשפע של רחמים מקיפים!

שנה טובה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה לרב, אמנם להקב"ה ודאי שאינני מוחזק אך כלפי מי שסיפרתי עליו בוודאי שאני המוחזק, הקב"ה הוא הדיין ואני והמי שסיפרתי עליו בעלי הדין אם כך למה יגרע?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל