לתרומות לחץ כאן

יונים שמתיישבים על מזגן של שכנים ומלכלכים

שאלה:

לשכנים יש מזגן מעל מרפסת ביתנו. ציפורים יושבים על המתקן המחזיק את המזגן ומלכלכים את המרפסת שלנו. בפניות שלנו לשכן כמה פעמים- הם הרחיקו את היונים עם מקלות, מה שעז לכמה שבועות, אך בכל פעם- הציפורים חוזרים. האם מותר לדרוש מהם להביא איש מקצוע ולעשות פעולות שיעזרו להרחיק את היונים באופן כזה שהם לא יחזרו לשבת על המתקן וללכלך את המרפסת שלנו?

תשובה:

שלום וברכה,

השכן שהתקין את המזגן צריך להיות אחראי שלא יבואו היונים לכלכך את שכן החצר, ולכן ניתן לדרוש ממנו שיעשה כל פעולה שירחיקו את היונים.

בהצלחה.

מקורות:

הגמרא מספרת (ב"ב כב:-כג.), שבחצרו של רב יוסף היו דקלים, והיו באים אומנים והיו מקיזים דם לבני אדם תחת אותם אילנות, ומחמת כן היו באים למקום עורבים כדי לאכול את הדם, ולאחר מכן היו העורבים עולים ומזיקים את אילנותיו ופירותיו של רב יוסף. אמר להם רב יוסף שיפסיקו להקיז שם דם, כדי שיפסיקו העורבים לבא למקום ולהזיקו.

מבואר שאם העופות מגיעות בגלל מעשיו של הדייר, חייב להרחיקם. אבל אם לא עשה מעשה שמביא אותם, אין עליו חובת הרחקה.

השכן שהתקין מזגן והיונים מתיישבים על המזגן ומלכלכים את ביתו של השכן, נחשב שמעשיו הם שמביאים את היונים ולכן הוא חייב לפעול ולמנוע התיישבות של יונים.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לרבנים שלום שם אצל רב יוסף מקיזי הדם גרמו לעורבים להגיע כאן לא עשה פעולה להביא את העורבים אם יעמדו יונים שהם הפקר על גג ביתי אני אהיה חייב על הנזק שלהם

  2. הנחת המזגן מושיבה את היונים והיונים מלכלכים. אם היונים יושבים על עדר החלון או על הגג אין עליו חובה לסלקם כיון שהוא לא עשה פעולה שישבו שם אלא כך הבניין נבנה מתחילה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל