לתרומות לחץ כאן

מצוות מכסף לא ישר

שאלה:

אדם שמרוויח את פת לחמו שלא ביושר כשהוא לא מקפיד על האמור בהלכות שכירות פועלים שלא לבטל זמנו של בעה"ב וכדו' נחשב לכאורה שכספו בא אליו במרמה וגזל הוא בידו. וכ"ש אדם שגזל בפועל. אם אותו אדם ישתמש בכסף זה לרכוש צרכי מצווה – האין בזה משום מצווה הבאה בעבירה? והאם אין חשש שזה לא "לכם"? כמו"כ אם רכש טבעת בכסף זה וקידש בה את האשה – האין חשש בקידושין אלו?

תשובה:

שלום וברכה,

אדם שגזל טבעת וקידש אשה אין האשה מקודשת בגלל שקידש בטבעת שאינה שלו. אבל אם גזל כסף וקנה בכסף טבעת הטבעת היא שלו ויכול לקדש בה אשה. וכן הדין בד' מינים ובכל דבר, המניעה של הקניין היא רק בדבר עצמו שקונה אבל אם קנה עם הכסף הגזול הרי שחליפי הגזילה היא שלו והגזל נהפך לו לחוב כספי והאיסור גזל לא עובר לחפץ שקנה ולכן אם קידש בטבעת שקנה בכסף הגזול האשה מקודשת.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל