לתרומות לחץ כאן

סעודת הודיה

שאלה:

שלום לכבוד הרב שליט"א

רציתי לבדוק עם המורים מהנשלי נראה פשוט אבל יש שאמרו שדבר זה רק שייך למקרים רציניים ממש.

הנה הדבר המדובר הוא לעשות סעודת הודאה בבית לקרובי משפחה להודות לה' על ב' דברים שהוא עזר אותי ממש דלפי עניות דעתי יש לעשות, שהוא שריפא אותי מן בעיה של חומצת חוזרת שהיה דבר המפריעה אותי מאוד שאף פעם לא היה לי. והשני על ממש הצלחה בלימוד מאז שהתחלתי ללמד, שבין מה שאני מלמד התלמידים ובין מה שאני לומד בשבילי הרי שהתחלתי להצליח כמו שתמיד רציתי ובזה רואה אני סייעתא דשמיא ממש וסוף סוף ה' מצליח דרכי כמו שרציתי. לפיכך רואה אני סיבה להודות לה' ולעשות הסעודת שבת מיוחד בשביל זה.

ויש ידידים (לא חברים ת"ח) שרצו לומר לי שזה למי שקרה נס ממש כמו הציל מן סכנה בלתי אפשרי או מחלה קשה או משהו אחר שממש נראה כמו חובה להודות לה' ולא דבר יותר קטן. ואמרתי שלי הדבר אין קצבה והכל לפי האדם

אשמח לקבל חוות דעת

תשובה:

נראה שודאי הצדק איתך, כאשר אדם מרגיש שהקב"ה הטיב איתו והוא רוצה להודות, מה יותר יפה מזה שהוא עושה סעודת הודיה לה' יתברך על כל הטובות שגמל עימו וכן יאה וכן נאה, וכמובן צריך שעיקר הסעודה יהיה שירות ותשבחות לבורא עולם על כל החסדים שעשה עימנו ושזיכנו להגיע בבביראות איתנה ולהנצל מהחולי, ולדבר על גודל הנס ולהרבות בשבחו של מקום, ושירות ותשבחות ברכות והודאות למי שאמר והיה עולם. ולגבי מה ששאלתם על עשיית הסעודה על ההצלחה בלימוד תורה הרי שפשוט וברור שבוודאי ובוודאי ראוי מאוד להודות על כך בכל עת ובכל שה שאלו הם החסדים הגדולים ביותר, אבל אי בדידי תליא, הייתי מייחד זאת רק על שמחת הבריאות, מה שנוגע להצלחה בלימוד והרבצת תורה, זה נראה קצת כגאווה וגם אין הברכה שרויה אלא בדבר הסמוי מן העין, והרי בענין זה צריך בכל יום ויום סייעתא דשמיא שוב ושוב, עך תודה בקרב המשפחה הפרטית שלך בלבד.

 

ברכה והצלחה מרובה מאוד גם הלאה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל