לתרומות לחץ כאן

נסיונות בתוך ימי הרחמים, מה זה אומר?

שאלה:

בנאדם שקורים לו דברים רעים במהלך עשרת ימי תשובה זה אומר שהוא רשע?

תשובה:

חלילה! למה? אתה מזכיר לי בשאלתך סיפור שאירע לי לפני שנים רבות, היינו זוג צעיר, וביום הכיפורים התארחנו אצל ההורים, והנה אנחנו שבים במוצאי החג הביתה, הכל שטפון של מים, פיצוץ משמעותי בצנרת, היה צורך להזעיק אינסטלטור בדחיפות באמצע הלילה, בעלות יקרה מאוד של התיקון, והרבה ליכלוך ועוגמת נפש. והתגנבה ללב התחושה זהו שאתה אומר, רק לפני כמה שעות עמדנו בתפילת נעילה, אז מה לא התקבל ברצון חלילה?! ובדיוק למחרת פגשתי ידיד שהוא חתן של אחד מגדולי הרבנים הידועים, שאלתי אותו, נו, מה אמר חמיך בדרשתו אתמול? והוא אמר לי כך, חמי אמר, שלפעמים תפילתו של אדם מתקבלת כל כך טוב, שמיד במוצאי החג באה לו הכפרת עוונות, וזהו עכשיו הוא נקי… ונהנתי שהקב"ה שלח לי את דברי העידוד אפילו בלי שביקשתי… כך גם לגבי שאלתך. אנחנו לא יודעים חשבונות שמים, אנחנו רק יודעים ומאמינים שהקב"ה טוב ומיטיב ומקבל את השבים אליו באמת, וכל מידותיו רחמים.

שנזכה לכל הישועות.

הצטרף לדיון

7 תגובות

  1. כי צגיקים נחתמים לטוב בראש השנה, רשעים נחתמים לרע בראש השנה ובינוניים נחתמים ביום כיפור, אז אם קורה לך משהו רע בין ראש השנה לכיפור זה לא אומר שנחתמת לספר של רשעים?

  2. וכי מי שמת השנה הוא רשע? [מה שנחתמים ביום כיפור הכוונה בספר הרשעים כמובן, אלא שנותנים להם הזדמנות עד יום כיפור]. הרמב"ן כבר דן בזה בשער הגמול באריכות, שלפעמים, אדרבה צדיק שאינו גמור נכתב שישלם על מקת מעשיו הרעים בעולם הזה, בעוד שרשע נכתב עליו שיקבל שכר מיעוט מצוותיו בעולם הזה, שהרי תמיד השכר והעונש בעולם הבא הם לאין ערוך, ולכן לעולם לא נדע מה טובתנו ומה נגזר ולמה.

  3. כוונתי הייתה שאני יודע שספר של רשעים לא אומר מיתה אלא שזה אומר שזאת תיהיה שנה לא מבורכת,הרי גם צדיקים גמורים מתים למרות שהם נחתמים בראש השנה לספר של צדיקים-אז מה שאני מנסה להגיד שזאת לא הייתה כוונתי,כוונתי הייתה שבראש השנה הצדיקים הגמורים נחתמים שתיהיה להם שנה טובה,בינוניים ממתינים ליום כיפור להחלטה סופית,ורשעים גם נחתמים בראש השנה בספר של רשעים,אז היחידים שיכולים לקרות להם משהו רע בין ראש השנה ליום כיפור זה רק רשעים..

  4. יש רעות שאינם עונש אלא נסיונות, ויש רעות שהן בעצם טובות, דוקא צדיק יכתב לו קושי כדי לכפר לו בעולם הזה מחמת צדקותו, ולכן לעולם לא נוכל לדעת חשבונות שמים אלו, כך כוונתי.

  5. אינני יודע, אני אוהב רק סימנים טובים. אולי הוא התכוון למה שכתוב בהלכה שכל אחד ישתדל בביתו בימים אלו שתהיה אוירה טובה שזה סימן טוב לכל השנה כמו הסימנים המתוקים שאוכלים בראש השנה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל