לתרומות לחץ כאן

מתי לא מברכים על פירות בתוך הסעודה

שאלה:

אם אדם אוכל פרי בתוך הסעודה, הבנתי שלרוב צריך לברך בורא פרי העץ, אך יש מקרים ספציפיים שבהם לא מברכים.

אפשר לקבל בבקשה כמה דוגמאות למקרים שבהם לא מברכים על פרי בתוך הסעודה?

ועוד שאלה: אם אדם קובע לעצמו לאכול כזית לחם ותפוח למלוה מלכה, האם במקרה הזה צריך לברך על התפוח? (וכוונתי לשבוע מהתפוח, זה לא בא בתור קינוח)
(האם סדר האכילה מעלה או מורידה?)

תשובה:

אם הוא אוכל את התפוח לשובע ולא לקינוח, וגם בתחילת אכילת התפוח וסופו הוא אוכל אותו פיזית עם קצת פת, אז אין מברכים עליו.

מקורות:

משנה ברורה סימן קעז

(ח) ואם בתחלת אכילתו וכו' – ר"ל שתחלת אכילת אותן פירות היה עם פת וגם כונתו הוא לאכול עמהם פת גם אח"כ אף שאכל עמהם באמצע בלא פת א"צ לברך עליהם דכיון שאכל אותם תחלה וסוף עם פת נחשבין כדברים הבאים מחמת הסעודה בתוך הסעודה דא"צ ברכה כנ"ל אך כ"ז דוקא כשהובאו ללפת בהם את הפת ולא לקינוח דאם הובאו רק לקינוח אף שאכל עמהם מקצת פת תחלה וסוף לא מהני ומה שאוכל בלא פת צריך ברכה. וגם לא מיירי כשעיקר קביעות סעודתו היתה על אלו הפירות דאז א"צ שיאכל גם לבסוף עם פת דוקא ורק כיון שהתחיל לאכול עם פת שוב אין מברך עליהם אף כשאכלן אח"כ לבדן לכו"ע כמבואר בס"ג: 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל