לתרומות לחץ כאן

איך מלמדים ילד קטן?

שאלה:

שבוע טוב, איזה דברים להתחיל ללמד את בתי?היא בת 3 וחצי וכרגע לא שומרת/יודעת כלום

תשובה:

שלום וברכה

יש ללמד ליטול ידים בבוקר, אפרש לומר איתה ביחד מודה אני, לברך איתה מידי פעם על אוכל, לספר לה סיפורים יפים על מעשים טובים ועל קיום מצוות, על צדיקים ועל החגים וכו'. יש את הסדרה הנעימה הישנה והטובה של כה עשו חכמינו, שזה בעצם סיפורים מהגמרא והמדרש מעובדים לילדים, היא קצת קטנה בשביל זה, אבל אפשר להתחיל לספר לה מזה ועוד כהנה וכהנה. העיקר בנעימות ובשמחה.

רוב נחת!

הצטרף לדיון

7 תגובות

  1. אישתי בכיוון אחר ממני לגמרי, היא חילונית ממש, הילדה שלי עוד מעט בגיל 4 והיום כעסתי עליה שהיא כל שנייה מדליקה ומכבה את האורות, ואישתי אומרת לה שתדליק את האור ושלא תדאג, ואני יודע ודואג לילדה שלי ורוצה שתשמור במינימום מה שאפשר, אבל זה גורם שאני רב עם אישתי כי אישתי לא מבינה בכלל כמה זה חשוב לא לחלל שבת ואיך היא פוגעת בנשמה של הילדה שהיא אומרת לה להדליק אור בשבת, בקיצור אני לא יודע מה לעשות , אשמח לעזרה

  2. הבנתי את הקונפליקט בעת כתיבת התשובה, לכן בחרתי להתעלם מהשבת, ואני מניח שכאשר בחרתם לחזור לחיות יחד הבנתם שהבעיה לא תעלם, הדרך היחידה להשפיע עליה גם בענין השבת, זה ראשית לא לכעוס ולא להיות זה שכל הזמן אוסר, כי אתה מבין שאם אתה תאסור ותכעס ואמא תתיר ותחייך, נטיית הלב ממש לא תהיה אליך… אלא ראשית להשפיע [בלי לחץ] את יופי השבת, לספר על השבת סיפורים יפים, להראות שולחן שבת נעים ומרומם וכו' [לזכור שילדים קטנים לא יכולים לשבת הרבה סביב השולחן, אבל הם חווים אותו גם כשהם משחקים בצד], וכשאמא לא שם א לא אכפת לה, עם חיוך ונעימות "לא כדאי מותק, בשבת לא מכבים את האור" וזהו. אחרי כמה פעמים כבר לא צריך לומר, מספיק הבעה מחייכת ורומזת, והיא מבינה, גם אם היא לא תקיים זה בסדר. הכל לאט לאט, בלי לחץ ורק בנעימות, ועם הרבה תפילות. בשורות טובות.
    [במקביל, אני לא יודע אם עשיתם זאת בשעה שחזרתם יחד או לא, אבל יש לעשות זאת, כיון שיש קונפליקטים, בחינוך בבית ובחוץ, לסכם כיצד מתנהלים, אי אפשר לבלבל ילד, חייב להיות בבית כל כך מורכב כבוד הדדי, שהילדים יגדלו בבריאות, תוך שמירה על ציפור הנפש של כל אחד מהצדדים, זה מצריך הרבה מחשבה הדדית והרבה אורך רוח הדדי].

  3. תודה, אני אנסה לנהוג ככה, פשוט כל פעם שהילדה שלי מדליקה ומכבה אור זה צובט לי בלב ומכעיס אותי, לגבי אישתי כבר וויתרתי ואני כבר לא משפיע עליה שתשמור שבת.

  4. לא היתה כוונתי שתשפיע עליה לשמור שבת, זה ודאי שלא, אלא שתהיה ביניכם הסכמה לגבי חינוך הילידם, שלא יהיו בתוך הקונפליקט הזה, שיהיה כבוד הדדי לערכים אחד של שהני.

  5. סתם להגיד, זה בודאי לא יעזור, אם יש לך דרך להביא פעם לשיח אמיתי נעים ונינוח את עצם האמונה ולהציע ללכת לסמינר וכדומה בתנאי נופש וכו', בודאי כדאי, אבל להתעמת איתה וללחוץ, בודאי לא יעזור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל