לתרומות לחץ כאן

תשלום על עבודה

שאלה:

שלום רב
אני עובד במשרד ממשלתי אבל המעסיק שלי (מי שמשלם לי) זו חברה חיצונית. החברה החיצונית זכתה במכרז שהוציא משרד המשפטים לפרויקט גדול וארוך טווח ולצורך כך גייסו אותי לעבודה אצלם על פרויקט זה. כלומר- משרד המשפטים משלם לחברה החיצונית כסף על מנת שינהלו את הפרויקט עבורם והחברה החיצונית משלמת לי לעשיית העבודה בפועל. כפי שציינתי העבודה שלי מתבצעת בפועל במשרד ממשלתי ושם אני תחת מנהלת אגף שקובעת לי את סדרי העבודה.
לא מעט פעמים קורה שאני פנוי מעבודה בפועל כי סיימתי דברים מסוימים ולא נכנסו דברים חדשים (זה יכול להיות גם ימים שלמים לפעמים). למנהלת שלי במקום העבודה זה לא משנה- בכל מקרה לא היא משלמת לי.
בתנאי החוזה שלי כתוב שאני מקבל שכר שעתי. X כסף לשעה ואני מועסק במשרה מלאה. כ42 שעות שבועיות.

השאלה שלי- האם אני חייב לדווח למעסיק שלי או למשרד המשפטים שיש זמנים שאני לא עושה כלום או שזה לא עניינם? יש לי אינטרס לא לספר, שלא יתחילו להגיד לי להוריד משעות העבודה או לשנות חוזה וכו'.
כמו כן האם מותר לי להישאר בבית (אפילו לעזור עם הילדים) או לצאת לטיול, אם בכל מקרה במשרד לא יהיה לי מה לעשות?

תודה מראש

תשובה:

שלום וברכה,

כאשר נשכרת למשרה מלאה חייבים להעסיק אותך שעות של משרה מלאה ולכן אם יש שעות פנויות חייבים לשלם לך עבור השעות שנשכרת. ולכן אין צורך להודיע כיון שעל דעת כן נשכרת. גם משרד המשפטים חייבים לשלם לך מחיר מלא, כיון שהאפשרות להעסיק אותך היא משרה מלאה וממילא הם חייבים לשלם לך על משרה מלאה.

בהצלחה.

מקורות:

ראה כאן במקורות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל