לתרומות לחץ כאן

למה שמחים בחתונה?

שאלה:

שלום וברכה. רוצה אני לדעת מדוע שמחים בחתונה? על מה ולמה השמחה הגדולה?

תשובה:

שלום וברכה

הרבה יש להאריך בנושא זה, ואין בידינו במסגרת זו להאריך, בעיני יש כאן שתי נקודות יסודיות, ועוד אחת אישית. הנקודות היסודיות, הן לדעת ראשית שכל בית בישראל שקם הוא משכן לשכינה! כל בית יש לו יעוד של העברת הלפיד הלאה לדורות הבאים, לתת את הפן שלו וכו' בעבודת ה', ואם תבדוק במכפלות כמה הבית הזה מכיל בעזרת ה' בעוד עשר דורות תשתומם… היעב"ץ אומר שמה שאמרו כאילו בנה חורבה אחת מחורבות ירושלים, הכוונה לאותה חורבה מיוחדת – בית המקדש!

נקודה שניה שחשובה בעיני לא פחות, ואם תעיין בשבע הברכות תראה שהדבר בולט מאוד, וכן גם בדברי הנביאים, חתונה בישראל המסמלת את הריבוי של העם ואת שלוותו, היא חלק מהליך של גאולה! ולכן כה הרבה אנחנו מזכירים את ציון וירושלים בענין החתונה.

והענין האישי, החתונה היא האירוע המשמעותי ביותר בחיי האדם, אין דומה לו! הוא משנה את כל חייו רוחנית וגשמית, משלים אותם ומפרה אותה ואין טעם להאריך, זו השמחה הגדולה ביותר שיכולה להיות לאדם, וממילא אנחנו משפחתו וחבריו, נמצאים איתו בדבר הזה…

שנזכה לכל הטוב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. זו הרי שאלה ידועה שנאמרו בה תשובות רבות… ראשית כנראה שכן! זה לא מהלך קל, לא לחינם ככל שאדם מתבגר קשה לו יותר לבצע החלטה כזו… אבל אני חושב שגם אמת הדבר שאין הכוונה דוקא לשמח אותם אלא לשמוח עמהם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל