לתרומות לחץ כאן

תשלום שעות עבודה על הזמן שהתעכב הנהג מחמת תאונה

שאלה:

שלום
יש לי עובד שהעבודה שלו זה נהיגה, הוא הסיע אותי לטבריה במטרה שאני אשאר שם והוא יחזור לירושלים ברכב של החברה לבד. כשהגענו לטבריה לנקודה שירדתי הוא דפק את הרכב ולא יכל לחזור לירושלים מייד אלא היה צריך לחכות לחברת ההשכרה שיחליפו את הרכב, העובד התעכב כמה שעות עד שהגיעו והחליפו את הרכב. האם אני אמורה לשלם על השעות האלו?

תשובה:

שלום וברכה,

יש לשלם לו עבור נסיעה לטבריה בלבד, אין צורך לשלם לו עבור העיכוב הזמן שנעשה מגורם חיצוני ובפרט שהעיכוב היה בחזור שלא משלמים על החזור.

בהצלחה.

מקורות:

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אולי לא הסברתי נכון,
    הרכב שלי, (אני שוכרת מחברת ההשכרה) העובד הוא נהג אישי אני משלמת על הלוך וחזור.
    במקרה הזה הוא התעכב 7 שעות בגלל תאונה שהוא עשה עד שהביאו לו רכב חלופי מחברת ההשכרה. לכאורה העובד היה יכול להשאיר את הרכב ולחזור בדרך אחרת לירושלים. הוא לא התעכב בשבילי (המעביד)

  2. אין צורך לשלם על העיכוב בחזור. הזמן שהתעכב שלא מחמת המעביד אלא מחמת עצמו אין צריך לשלם לו. וראה בשו"ע סימן שלו סעיף ד אם שכר פועל ונלקח לעבות המלך אין צריך לשלם לו שכרו. וראה עוד בשו"ע סו"ס שי ובערוך השלחן שם סעיף יב ושם מבואר שאם שכר בהמה והתעכב בדרך אם מחמת חוליו ודאי ויכל לשלוח את הבהמה חייב לשלם על כל יום שעיכב את הבהמה. וכן כאן אין המעביד חייב לשלם על עיכוב שנעשה מחמת העובד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל