שאלה:
האם יש בעיה או איסור כלשהו לישון עם נעליים
תשובה:
בגמרא ביומא עח ב אמרו שמי שרוצה לטעון טעם מיתה יישן עם נעליו. וראה כף החיים סי' קטז ס"ק ריב שאין הכוונה סתם מטעמי נוחות, אלא גם נעליים רחבות לא יישן בהם. וראה שמירת הגוף והנפש סי' קטו שהדבר קשה לשכחה. וראה שלמת חיים סי' תריג שיש להקפיד בזה גם עם ילדים.
חודש טוב ומבורך.
ב"ה
האם נעלי ספורט גם הם נחשבים כ'נעליים' לענין זה?
לכאורה למה לא?
ב"ה
כי אין להם שם "מנעל".
[כשם שלא נאמר, למשל, ששינה עם גרביים נכללת גם היא באזהרה זו].
יש להם שם מנעל אבל לא מנעל של עור.
ב"ה
אם כך, מה ההבדל בינם לגרביים?
שהם נעליים והם גרביים. אנחנו לא מבינים בענינים סגוליים למה דוקא זה ולא זה.
ב"ה
אם "אנחנו לא מבינים בענינים סגוליים", מנין שמנעל שאינו של עור אכן נחשב לבעייתי?
בסגנון אחר: מי אמר שנעלי ספורט הם בגדר "מנעל", ולא בגדר "גרביים"?
[הא דלא אישתמיט בפוסקים, הוא בפשטות מפני שהמנעל הרגיל הי' של עור].
היכן מצינו שלא יחשב מנעל? ביום יפור יש נושא של עור אבל למה שדבר שאינו עור לא יהיה מנעל כאשר הוא משמש לכך.
השאר תגובה