שאלה:
שלום לרבנים בסימן רסג סעיף יד המקבל שבת בטעות מותר בעשיית מלאכה וי"א העם הדליק אסור בעשית מלאכה משא"כ שאר אנשי הבית ואז כתב מרן שאותו נר שהודלק אסור ליגע בו ואני שואל םם מותר בעשית מלאכה אז ודאי שיהיה מותר לגעת? אשמח להסבר בסעיף מצטער אם לא כתבתי ברור כי אני בעצמי היסתכבתי תודה רבה
תשובה:
החידוש כאן, שכיון שהנר הזה הוקצה למצוה הוא אסור בהנאה, ואיסור הנאה אינו קשור לקבלת שבת, גם עצי סוכה אסורים בהנאה בחול המועד למרות שאין דין מוקצה, משום שהוקצו למצוה. השאלה הגדולה, ואולי זה שורש כוונתך, שבשולחן ערוך מבואר שאסור גם לגעת בו, ולא רק להשתמש, וכבר הקשה השו"ע הרב שם, שאיסור נגיעה במוקצה זה מאיסורי שבת, וכאן כדבריך לא קיבלו שבת, דין הוקצה למצותו שאוסר בהנאה זה דין אחר לגמרי, וכמו עצי סוכה שאסורים בהנאה, אבל אין איסור לגעת בהם, ובביאור הלכה שם הביא את קושיתו.