לתרומות לחץ כאן

איך מתנהלים עם קונפליקטים דתיים במשפחה

שאלה:

אני פניתי לרב העיר בשאלה לגבי הורי הבעל שעורכים שמחות כשבע ברכות לילדים שלי בלי לשמור על כללי צניעות כמו הפרדה,תוכניות מעורבות,תמונות כלה על הבקבוקים,ובאירועים משפחתיים אחרים הסריטו נשים רוקדות בחתונה וכו', בעבירה על דת יהודית, ובמקום זה הרב אמר (לענ"ד, כתירוץ בדוי)שאני מקללת יולדיו בפניו ולכן אמר לבעל שיכול לגרש אותי ולהפסיד כתובתי, זה היפכא מסתברא
אני רציתי למנוע מההורים לגרום לרבים מכשול מלעבור על דת יהודית כי כך חונכתי בבית הורי הצדיקים וחששתי לחינוך ילדי
מי צודק?

תשובה:

שלום וברכה

ניכר משאלתך שמסתתר מאחוריה הרבה מאוד כאב לב, ניכר גם שהצורה בה את מספרת את הסיפור, היא כנראה המבט שלך על מה שהיה, אבל בעלך יספר פרטים נוספים שהוא רואה במה שהיה, ושגרמו לו למעשה קיצוני כזה, ללכת לרב, ולתבוע גט, לכן הטוב ביותר ליישב את כל המחלוקת ולהגיע להבנה ברורה ונעימה יותר, ללכת לייעוץ זוגי, ושם לשטוח הכל יחד בהכוונת רב/רבנים מומחים לדבר, וכך תגיעו יותר להבנה הדדית, להבין מה מתאים לומר ומתי ובאזיו צורה ומה כואב לכל אחד מכם, ובעזרת ה' תזכו לשנים טובות יפות וארוכות.

ואכן יש לדעת שלפעמים מעלימים עין בפרטים מסוימים שאינן ממש אסורים, גם אם הם לא תואמים להשקפתך, משום כבוד המשפחה ההןרים והשמחה. למשל, שבע ברכות שיש בו רק המשפחה עצמה אין חיוב הפרדה, זו הנהגה טובה אבל מותר לאחים גיסים וגיסות לשבת יחד. בחוג המשפחה המצומצמת לא נורא אם יש תמונה של הכלה, הרי מותר גם לשוחח עם האחיינית וכו'. לקרוא לכל זה דת יהודית קצת מוגזם… אינני יודע מה בדיוק היה, אבל צריך לדעת מה הלכה ומה חומרא ואיך מדברים על כל דבר.

בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל