לתרומות לחץ כאן

אמירת תהילים בחודש אלול

שאלה:

חודש אלול, כידוע, הוא חודש חסר שיש בו רק 29 יום. המ"ב מביא להגיד עשרה פרקי תהילים כל יום לא כולל ר"ח ובשבת ולסיים פעמיים לפני ר"ה. אך בחשבון פשוט אם נתחיל ביום א' דר"ח – למרות שזה עדיין אב ויגידו כל יום כולל ר"ח ושבת אכן יצא להשלים פעמיים אך אם "נדלג" על הימים הללו ישארו עוד לפחות שישים פרקים. (יומיים ר"ח וארבעה שבתות לפחות)

תשובה:

לא מצאתי במשנה ברורה שלא לומר תהילים בשבת, אלא שלא לומר את היהי רצון בשבת.

שיתקבלו התפילות.

מקורות:

פרי מגדים אשל אברהם על שולחן ערוך אורח חיים הלכות ראש השנה סימן תקפא סעיף א: ותהלים, האומרים כל אלול גם כן אין לומר רק אחר ראש חדש עם יהי רצון תחנונים.

משנה ברורה סימן תקפא ס"ק ג: מר"ח ואילך וכו' – יש מתחילין מיום ראשון דר"ח ויש מתחילין מיום שני דר"ח וכ"כ בסי' דה"ח. ויש לתקוע בכל בוקר אחר התפלה. נוהגין בכל יום של ימי החול מר"ח אלול ואילך אחר התפלה אומרי' בצבור עשרה מזמורים [וביה"ר שלפני אמירתו יש לדלג תיבות בהם שבעים שנה] וכיון שא"א ספר שלם י"ל בזכות מזמורי תהלים שקראנו לפניך וכו' ואחר היה"ר אומרים קדיש ואם אין עשרה בשעת אמירת תהלים וממתינין על אחד שישלים המנין יש לשייר מזמור אחד ויאמרוהו אחר שישלימו עשרה ויאמר קדיש ובימי התשובה שבין ר"ה ליוה"כ אומרים יותר מעשרה מזמורים כדי לגמור התהלים פעם שלישית קודם יוה"כ [מטה אפרים]:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל