לתרומות לחץ כאן

שאלות בענייני שבת

שאלה:

בס"ד
שלום רב
1. צינור המים שלנו נמצא מעל הקרקע חשוף לשמש ולא בתוך האדמה כפי שקורה בדרך כלל , לכן בקיץ בימים חמים גם כשאני פותחת את המים הקרים בפועל יוצאים מים חמים ולפעמים אף מאוד חמים. האם אין לחשוש כשזה קורה בשבת קודש וזה מותר לכתחילה ?
2. הורי שוטפים כלים כרגיל בשבת ומסובבים את הברז לצד של המים החמים וכך משתמשים לשטיפת הכלים. כשאני מגיעה אחריהם לשטוף או ליטול ידים אני מחזירה את הברז לכיוון המים הקרים כמובן ופותחת , אך עדיין יוצאים מעט מים חמים ( כנראה אלה מים שהצטברו בברז ויוצאים עוד כמה שניות גם לאחר שהברז מועבר לקרים ). האם זו בעיה בשבת קודש?
3. בשבת שעברה , אצלי בחדר כמו תמיד פעל המזגן על שעון שבת . במהלך השבת הייתה הפסקת חשמל , המזגן אצלי הפסיק לפעול ואבא שלי הרים את המתג בלוח חשמל ( הוא אינו שומר שבת לצערי) והמזגן חזר לפעולה. ואני הייתי בחדר ונהנתי מהמזגן. האם זו הייתה בעיה ? זו עבירה ?
4. כל פעולה שמותרת בשבת , כמו פתיחת דלת המקרר (כשהוא על מצב שבת) והוצאת שתיה / אוכל כדי שלא יהיו קרים מאוד , גם אם זה לצורך סעודה שתהיה לאחר 4 שעות ויותר ולא בתוך חצי שעה , ולהוריד מהשולחן כלים מלוכלים וחלות שבצעתי וכו' גם אם זה לא למטרת חצי שעה הקרובה , אלא למטרת ניקיון ומראה נאה זה מותר ?
תודה רבה מראש !

תשובה:

שלום וברכה

1. מותר.

2. אם כבר חלפו כמה דקות זה מן הסתם הצטנן מספיק.

3. כיון שהוא לא שואל אותך מה לעשות, לא ניתן לאסור עליך את השימוש בחדר בגלל ההנאה האגבית מהמזגן.

4. מותר למעט דברים שאסורים משום בורר או טוחן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל