שאלה:
האם מותר ששם הבחורה יהיה כשמה של אם הבחור?
מהו המנהג לפי העדות השונות
תשובה:
שלום רב,
גם מאלה המקפידים על צוואת רבי יהודה החסיד בעניינים אלה במקרה של שם הכלה כשם חמותה יש מקילים יותר, ראה שו"ת אבני צדק אבה"ע סי' ו', שו"ת לבושי מרדכי תניינא אבה"ע סי' מו, ושו"ת מהרש"ם ח"ה סי' כח. אולם ראה באורחות רבינו ח"ה עמוד יט שהובא על מרן הקהילות יעקב: "סיפר לי הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א באה עובדא קמיה מו"ר זצוק"ל במחותנות שהשמות שווים ואמר מו"ר אף שבצואת ר"י החסיד אות ל' מוכח שזה רק בשמות של מחותנים וכן כתבו הרבה אחרונים מ"מ אמר מו"ר שמובא בשדי חמד מערכת אות י' שגם במחותנות יש להקפיד וגם בדרת"ש יו"ד סי' קט"ז ס"ק נ"ו הביא להחמיר ולכן שיוסיפו שם לאחת המחותנות". ונראה שזה גם בשם הכלה כשם החמות. (יש לציין שכאשר לאחת מהן יש שם נוסף המנהג עשוי להשתנות). לגבי הספרדים, באופן כללי יש לדעת שמרן הגר"ע יוסף פחות הקפיד על כך ראה שו"ת יחווה דעת ח"ה סי' סא, ושו"ת יביע אומר ח"ב אבה"ע סי' ז'.
איך יוכל הבעל לקרוא לאשתו כשהם נמצאים אצל ההורים שלו
זו אכן בעיה, וכאן כנראה המנהג להחמיר בזה.
גם הגר"ע זצ"ל מצריך שיוסיפו שם לכלה במקרה זה
השאר תגובה