לתרומות לחץ כאן

לעורר לקוחות שלא שילמו את חובתם

שאלה:

שלום כבוד הרב!
אני מנהלת חשבונות במקצועי ופעמים נתקלת במצבים שהלקוח שלנו שילם פחות לספק ,ושאנו צריכים ליישר קו ולהגיש מאזנים לסוף שנה אז הרואה חשבון אומר לי לסגור את זה לקופת מזומן כאילו שולם לו שלמעשה לא שולם לו או שאני לא בטוחה ששולם לו כי אני לא תמיד בודקת ומתקשרת לכל ספק
השאלה שלי היא האם אני צריכה לנסות למנוע זאת או לעשות ההפך ממה שהרואה חשבון אומר וכן להתקשר לספק לוודא את זה וסוג של "לעורר את המתים " (זה בדר"כ סכומים קטנים -של עשרות שקלים )
והאם אני גם צריכה רק ליידע אותם או ממש לנסות לדאוג ולהגיד לאחראית על התש' אצלנו במשרד שתוציא לו שיק ?
אני לא יודעת עד איפה החובה שלי מהבחינות האלו בהלכה ?
תודה רבה (:

תשובה:

שלום וברכה,

את צריכה לעורר את תשומת ליבו של הלקוח שנשאר לו חוב. ועליו מול לסדר את הנושא. אחרי שהערת את תשומת ליבו יצאת ידי חובתך ואת יכולה לסדר את החשבונות כרצונך. 

בהצלחה.

מקורות:

מדין השבת אבידה את צריכה לעורר את הלקוח שהשאיר חוב, ולכן אם את שולחת מייל ללקוח שיסדיר את החוב עשית את המוטל עלייך. אם הוא לא מסלק את כל החוב אין עלייך חובה. בפרט שניתן לומר שהספק שם לב בכך ומחל על החוב. 

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. תודה רבה על המענה המהיר !
    ויש לי כמה חברות שהרואי חשבון הם בעלי מניות בחברות שאני עושה להם הנהלת חשבונות זאת אומרת שהם במובן מסויים הלקוח
    אז אם הרואה חשבון אומר לי סגרי את זה למזומן למרות שלא שולם לספק באמת … אז יש לי חובה גם ליידע את הספק עצמו שאולי יבוא וידרוש זאת ?או שמספיק שהרואה חשבון שהוא גם הלקוח במקרה זה יודע וזה כבר על אחרייתו ואני עושה מה שאומר לי
    ממש תודה !!!

  2. המנהלת חשבונות לא אמורה להיות עורך דין ולעורר מדנים בין הספקים ללקוחות שלה. אם היא תודיע לספקים שיש חוב היא רק עלולה לעורר מריבות ואין זה מתפקידה. ולכן אם מעוררת את הלקוחות יצאה ידי חובה.

  3. די במה שאת מודיעה ללקוח על החוב את לא אמורה להודיע לספקים, א' אולי הם יודעים ומחלו. ב' אולי הלקוח ישלם ולא ינסה להעלים את החוב. ג' את לא אמורה לעורר מדנים בין הספקים ללקוחות ולא להיות עו"ד של הספקים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל