שאלה:
שלום לרבנים,
שאלה היפוטתית.
יהודי שהכין עיסה ללחם בפסח (לימוד זכות, לא יודע שיש פסח מן התורה), כדי הפרשת חלה. והפריש חלה – עשה כדין או שלא?
תשובה:
שלום וברכה
פשיטא שאיסורי הנאה פטורים מחלה ולא יכול לחול דין חלה על איסורי הנאה. אגב השאלה לא לגמרי היפוטתית, בביאור הלכה בסי' תקו דן, בערב פסח שחל בשבת ויש לו לחם שלא הופרש והוא רוצה לאוכלו בשבת, כאשר הכלל הוא לגבי חלת חו"ל [בלבד] שניתן לאכול ולשייר חתיכה להפרשת חלה למוצאי יום טוב, שכאן זה לא יועיל, כיון שבהגיע זמן האיסור החלה הזו נעשית איסורי הנאה ולא חל שם חלה על איסורי הנאה ונמצא שאכל טבל.