לתרומות לחץ כאן

תביעת בית חולים בעקבות רשלנות רפואית

שאלה:

שלום, לפני כמה שנים אשתי ילדה בבית חולים כלשהו. לאחר הלידה שב"ה עברה בהצלחה, החלו כמה בעיות שאני לא מספיק בקיא בהן, ולאחר שהביאו רופאה מומחית תפרו את אשתי. היא המשיכה להתלונן על כאבים בלילה, ולפי דבריה לא התייחסו לזה במידה מספקת, ורק נתנו לה משכך כאבים, אך בבוקר כאב לה ממש, היא דיברה בתקיפות כלפי האחות שתבוא לראות, וכשהאחות ראתה את המקום היא הבינה שיש דברים בגו, הזעיקה את הרופאים, והם עשו לה ניתוח באופן מיידי. התוצאה של כל זה הייתה קרע ברחם בדרגה גבוהה, מה שאומר שכל הלידות הבאות לפי הרופאים תהיינה בניתוח קיסרי, ועלולות להשפיע על תפקודה של אשתי מבחינות מסוימות, וגם כעת יש כמה דברים שמקשים על אשתי בתפקוד היומיומי. אני לא בטוח שבית החולים אחראי למחדל, אך בהחלט ייתכן שכן. השאלה שלי היא לגבי התביעה. אם אתבע את בית החולים בבית דין רבני, הם כנראה יסכימו, שכן מדובר בבית חולים חרדי, אך החשש הוא שבית הדין אינו רואה עצמו מחויב למנהג המדינה בזה, וייתכן בהחלט שיזכה אותם מכל פיצוי. האם אפשר במצב כזה לפנות ישירות לבית משפט? תודה!

תשובה:

שלום וברכה,

אסור לתבוע בבית משפט אם הנתבע מסכים להתדיין בבית דין, ולכן אם הנהלת בית החולים יסכימו לפנות לבית דין חובה לדון בבית דין. אלא שאם הרופא או הבית חולים מבוטח בחברת ביטוח, אתה תובע את החברת ביטוח שלהם ולא את הבית חולים – התביעה ממילא מופנית כלפי הביטוח, ומותר לתבוע את ה=]]]]]חברת ביטוח בבית משפט מיד ללא קבלת היתר מבית דין. וקרוב לודאי שהבית חולים או הרופא מבוטח וכדאי שתברר את זה ואז תוכל לתבוע בבית משפט.

בהצלחה.

מקורות:

האיסור לתבוע בערכאות חל בין אם התביעה מול אדם פרטי ובין אם זה מול מוסד. ולכן אם הבית חולים יסכימו להתדיין בבית דין רבני אסור לפנות לבית משפט. חברת ביטוח מותר לתבוע בבית משפט משום שהם התחייבו מראש שהם מתחייבים לשלם על כל נזק שבית משפט יחליט ובסכום שהבית משפט יקבע. ולכן מותר לתבוע בבית שמפט כדי שהבית משפט יחליט את גובה התביעה. והבית חולים מחויב להמציא לך את הפוליסה שלהם כדי שתוכל לתבוע אותם וזה כחלק מהתחייבות שלהם מול הלקוחות להמציא ללקוח אפשרות לתבוע מחברת הביטוח. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל