לתרומות לחץ כאן

דירה לנופש – שלא הייתה מאובזרת לגמרי

שאלה:

שכרנו דירה לנופש. "דופלקס" שכעת נגמרה בנייתו, ב-950 ש"ח ליום, ל9 ימים.

במהלך הדין-ודברים לקראת סיכום על השכירות, הם אמרו שמדובר על דירה חדשה שכעת מכניסים לה ציוד ואבזור וכו', וביקשנו שיהיה באמת מאורגן כמו בית שגרים בו כבר, וכן שיהיו משחקים וספרים לילדים.

להלן ציטוטים מחילופי המיילים:
____________
(בעלי הדירה:) בקשר לאבזור יש תנור ,כיריים וכל מה שצריך ,לגבי ספרים ומשחקים נשמח לשמוע איזה תרצו ונסדר
————-
(תגובתנו לנ"ל:)
אוקיי.

נשמח לספרי קומיקס , וגם ספרים מתאימים לגיל 7, לגיל 11, ולנערים.. (יש לנו 2 ילדות בגיל 7, 11, ושני בנים בני 14)

פלימוביל/משחקי קופסא וכו'

שיהיה גם כלים בסיסיים, וכן קומקום, פלטה וכו'.
מגבות מצעים – כמקובל..
————
ובעוד מייל הוספנו: חשוב לי רק לבקש (כי ראינו רק תמונות של דירה בהתארגנות( שבאמת יהיה הכול מאורגן ומצוייד – כמו בית שכבר גרים בו וכו'
———–
ועל זה ענו בעלי הדירה: בעז"ה. הדירה אמורה להיות מאוכלסת עוד לפני שאתם מגיעים.
—————-
והנה בפועל, המצב כך:
ב-2 חדרי ילדים יש רק חלונות, ללא תריסים או וילונות – דבר שגרם שהילדים קמו מוקדם מאוד מהאור. (ביקשנו, ולא סידרו).

כמו כן – אין כל מיני דברים בסיסיים (מפה לשבת, סכו"ם קרש חיתוך, סמרטוט, סקוטשברייט, חומרי ניקוי)

ארונות בגדים: כמעט אין ארונות לאחסון בגדים. (בחדר אחד יש ארון מותקן חלקית ללא מדפים. וכמובן ללא מקום לתליה. בחדר שינה יש ארון פלסטיק – 2 דלתות – 5 מדפים . בחדר מדרגות, ליד הדירה, יש ארונות מפורקים שכנראה עוד לא הספיקו להתקין)
בפועל, אנחנו נאלצים לשים חלק גדול מהבגדים במזוודות. ואין שום מקום לתליה כאמור, וצריך לשים חליפות וכו' על המיטות/על השולחן.
גם המרפסת הגדולה – שבררנו אם יש וכו' , כי זה חשוב לנו, ושלחו לנו תמונה, ושמו שם דשא שיהיה יפה – לא שייך לשהות בה במשך היום בגלל שמש. ברי לנו שכשהם ייכנסו לגור, ישימו שם הצללה וכו', אבל כעת זה כאמור מאובזר רק חלקית.
משחקים וספרים – שכאמור, שאלנו מראש, ואמרו שיקנו מה שנבקש. וביקשנו – אבל הביאו "על קצה המזלג", 2 משחקי קופסא קטנים, קצת חלקי "פלימוביל" בכמות ממש זעירה – כל זאת באופן שלכל הדיעות לא אמור לספק ל2 לילדות ל9 ימים.. וברור שאילו היו כבר גרים – היה הרבה הרבה יותר (ומראש חששנו, ולכן ביקשנו שיהיה מאובזר כמו בית שכבר גרים בו) – והילדות משועממות, ואומרות שרוצות לחזור הביתה כי אין מה לעשות..

השאלה:
1. האם יכולים לאור כל הנ"ל (כולל גם האמור בחילופי המיילים שצוטטו לעיל) לקזז נניח 10-15% מהמחיר? (יודגש: קרוב לוודאי, וכנראה אף וודאי, שלא היינו שוכרים את הדירה אילו ידענו המציאות מראש, ובמיוחד שאמרו שיקנו כל מה שנבקש, וכן שזה יהיה מאובזר כמו בית שגרים בו וכו'. ובטח שלא היינו מסכימים לשכור במחיר הזה)
ועוד שאלה: האם לאור הנ"ל נוכל לקצר את שהותנו , נניח ביום-יומיים (כי התנאים פחות נוחים, ולכן מטבע הדברים רוצים להישאר פחות זמן)

ושאלה נוספת במקביל: הודענו להם מראש, עוד לפני שהגענו, שנצטרך לצאת יום מראש, עקב סיבה קריטית שלא ידענו מראש (זאת אומרת: סיכמנו מראש שנהיה עד מוצ"ש, אור לר"ח אלול, ובי"ט אב – 10 ימים לפני כ"ט אב- הודענו שנצטרך לצאת בכ"ח אב, במקום בכ"ט) – והצענו שנפרסם באיזה מקום שהתפנתה דירה ליום. הם העדיפו שנשלם על אותו יום (שבו לא נהיה) מחצית מהשכר שהיינו אמורה לשלם. בסופו של דבר, פרסמנו ואף אחד לא התקשר.

השאלה: במקביל לנ"ל – האם יש לנו זכות – לפני שהגענו, ולפני ששילמנו אפילו מקדמה – לבטל יום אחד, עקב סיבה קריטית שלא ידענו מראש?
(וגם אי אפשר לומר שהם הפסידו, כי אילו היינו מסכמים מראש עד כ"ח אב, היו מצליחים להשכיר לשבת-כ"ט אב. כי – בדרך כלל כל מחפשי הנופש לא ישארו דירה לשבת-ערב ר"ח-אלול, כך שמה שהיה קורה (אילו היינו אומרים מראש שרוצים ל8 יום, עד ערב שבת כ"ח אב ) שהיו מסכימים, ללא שהיה להם שוכרים לכ"ט אב. )

נודה לתשובה דחופה.

תשובה:

שלום וברכה,

יש לשלם את כל מחיר השכירות ואין בטענות הנ"ל עילה להפחית מדמי השכירות, וכן אין אפשרות לצאת לפני הזמן שקבעתם מראש.

לגבי השאלה השנייה שהודעתם מראש שאתם מפחיתים יום אחד מהשכירות, אם הודעתם לפני ששילמתם מקדמה וגם עדיין לא התחלתם לגור, מותר לחזור ולבטל כיון שלא היה עדיין קניין, ולכן אינכם צריכים לשלם כלל על היום האחרון.

בהצלחה.

מקורות:

עיקר העסקה היא הדירה ששכרתם, ואת הדירה קיבלתם בצורה מושלמת, אלא שביקשתם גם שהדירה תהיה מאובזרת, ואכן כך היה המשכיר ריהט את הדירה והביא משחקים. העובדה שזה לא מספק אתכם לא מהווה עילה למום ולביטול מקח, ודאי שבדירה חדשה אין את הכל, והם עשו את הנדרש, למרות שהיה אפשר ליותר. 

לגבי השאלה השנייה, אם הודעתם לפני קניין השכירות, כשם שמותר לבטל את כל השכירות, כך מותר לבטל חלק מהשכירות ולכן אם ביטלתם לפני תחילת השכירות את היום האחרון לא ניתן לתבוע ממכם תשלום על כך. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל