לתרומות לחץ כאן

האם אפשרי להתחזק בבית חילוני?

שאלה:

שלום כבוד הרב,
אני חוזר בתשובה בגיל 15 מבית חילוני עם סדר יום קבוע של לימוד תורה ולאט לאט מתקדם בעבודת השם יתברך ולפעמים יש קשים ונפילות אבל ברוך השם קמים מהנפילות.
רציתי לשאול את כבוד הרב האם זה אפשרי להתחזק ולהיות בעל מידות טובות בבית חילוני? אני נלחם מאוד קשה ביצרים שלי והבית החילוני פשוט משחית לי את המידות לגמרי. אתן דוגמה לכך: אני מאוד מנסה להימנע משחוק וליצנות כי בעברי הייתי מאוד עושה שחוק וליצנות מכל דבר.. ואני מנסה להפסיק עם זה, אבל המשפחה שלי אוהבת לרוב לעשות שחוק וליצנות וגם קצת בגללם נדבקתי ביצר הזה לשחוק וליצנות. ואני מאוד רוצה להפסיק עם זה אבל כל פעם הם עושים שחוק וליצנות ולפעמים קשה לי שלא להימשך אחריהם ולעשות שחוק וליצנות.
ואני גם לא בגיל של ישיבה ואני נמצא בבית ספר חילוני שכל מה שמעניין את הילדים שם זה רק החומריות וענייני העולם הזה, וכרגע המשפחה לא מעוניינים להעביר אותי לבית ספר דתי אלא רק לאחר עוד שנה (כלומר אחרי שנסיים את שנת תשפב הם יסכימו להעביר אותי לדתי) ואני לא יודע מה לעשות, הבית החילוני פשוט מחזיר אותי לכל המידות המקולקלות שהייתי בעברי.
אשמח מאוד לעזרה מכבוד הרב מה עלי לעשות בכדי שלא אחזור לאותם מידות רעות ומקולקלות שהיו לי בעברי.
תודה רבה על העזרה החמה והגדולה מראש!

תשובה:

שלום ידידי היקר, אני לא יכול לעצור ברוחי מלומר לך את האמת… שאני פשוט מקנא בך… אתה מדהים באמת! עומד בנסיונות בצורה נפלאה, שקול, לא מתייאש משלונות, עובד את ה' בשמחה וברוגע ומתקדם. אני לא מצליח לתאר נחת רוח לבורא עולם יותר ממך! תמשיך בדרכך הטובה בלי לחץ. כל התגברות היא נצח נצחים, כל נסיון הוא דבר נפלא, ולא להסתכל על כשלונות. שבע יפול צדיק וקם. אתה במצב מורכב ואתה עושה את זה מצויין. בעזרת ה' תמשיך לאזור עוז ותעצומות ותגיע בסופו של דבר למקום תורה. מאוד חשוב שיהיה לך קשר עם אברכים / רבנים מקומיים שיסייעו לך ויתמכו בך.

[מעיינים באתר שרואים את השאלה של הנער הצדיק הזה החבר שלנו, מוזמנים לכתוב לו כמה מילים נעמות, מי יודע אם לא בזכות נערים כמותו עוד יבוא משיח במהרה].

שבת שלום וברכה מרובה.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. אני פשוט לא מאמין! איזה גבורה! איזה כוחות! הלואי ויהיה חלקי עימך! מעלתך חשובה לאין ערוך מההתגברויות שלנו היות והנסיונות שלך הם הרבה יותר משלנו! במקום שבעלי תשובה עומדים צדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד! אפשר להעביר את שמי "שמואל בן יוכבד" שתברך ותתפלל עליי להצלחה בכל.. תודה מראש

  2. אשרינו ואשרי הדור. ואשריי שזכיתי לגדול בכזה דור שיש כאלו צדיקים שלא מתייאשים. אין לי מושג מה לומר לך כי אני בכלל לא באיזור שלך. אין לי את הנסיונות שלך. לגדול ולצמוח ללא סביבה תומכת. אשריך שזכית.

  3. מעלת התשובה היא גודלה מהכל, אין לך מושג עד כמה אתה פועל בכל התגברות על הניסיונות הקשים, אני מקנא בך, אתה ביחידה מובחרת מאוד מאוד בצבא השם יתברך, לכן הניסיונות בהתאם, וכך גם השכר העצום שהרי כבר אמרו רבותנו "לפום צערא אגרא"
    אני גאה בפועלך ידידי המשך להתעלות!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל